Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kolla här och tack för hjälpen


jan-erik

Rekommendera Poster

Jag har byggt upp en sajt som ska administrera den hundträningsgrupp jag driver, och nu har jag kommit så långt att den är i användning med cirka 200 besökare/dygn. Eftersom jag är lite teknikfreak så har jag byggt in en del finesser som kanske kan tyckas onödiga, men som varit väldigt roliga att bygga, och där jag haft väldigt stor hjälp av er. Bland annat så kan den som vill bestämma hur sidan ska se ut med färger, teststorlekar, egen meny, etc.

Mina medlemmar som loggar in och gör sina egna inställningar får dessa lagrade i mysqltabell under sin login, medan de som inte loggar in får sina inställningar lagrade i en tabell med ipnr som nyckel. På så vis behåller alla de inställningar man väljer, (om man som gäst har en fast ip-adress). Vidare kan man sno andras inställningar.

Det vore jättebra om nån av er kunde ta en titt på sajten, och gärna komma med synpunkter och tips. För nu ska jag revidera alltihop, det blir ju gärna lite spagettikod när man provar sig fram, och när man kommer på ideerna under tiden. Nu har jag ju en bra kravspec att jobba utifrån, och eftersom jag lär mig lite mera om modern webteknik och särskilt javascript så kan jag säkert smarta upp det en hel del.

Adressen är

www.jea.se

Kolla särskilt "inställningar".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...