Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Allt slutar att fungera


Krister E

Rekommendera Poster

Har ny dator med Vista, och jag börjar bli otroligt trött på alla meddelanden som säger att dittan och dattan har slutat att fungera och att datorn håller på att hitta en lösning.

 

Lösningen är alltid att "man är inte uppkopplad mot Internet" eller "det är något fel på Microsoft-servern".

 

Kan man stänga av denna funktion på något sätt, så man slippeer alla dessa meddelanden?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en kollega på jobbet var inte nöjd med en ny dator med XP Media Center Edition.

 

Han lämnade tillbaka den i affären och köpte en Mac Mini istället.

 

Ett alternativ är en dator med XP Pro. De säljs ju idag med SP2 installerat och är väl det stabilaste Windows som går att köpa idag.

 

http://www.dustinhome.se

 

[inlägget ändrat 2007-04-07 08:17:35 av jannejanne]

[inlägget ändrat 2007-04-07 08:18:32 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan stänga av UAC för att slippa säkerhetsfrågorna. sök efter programmet msconfig och leta upp inaktivera UAC i listan och klicka på starta. Efter det får du starta om datorn och säkerhetstjafset är borta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man stänga av denna funktion på något sätt, så man slippeer alla dessa meddelanden?

Jag har stängt av UAC via registret.

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsCurrentVersion\Policies\System

 

Sätt värdet för EnableLUA till 0

Starta om datorn och du slipper dessa meddelanden.

 

 

[inlägget ändrat 2007-04-07 18:59:07 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inaktiverat UAC.

 

Först som Peddler föreslog och sedan Maratonmannen föreslog.

 

Eftersom jag redan inaktiverat den i msconfig så var värdet på EnableLUA redan satt till 0.

 

Lik förbannat får jag dessa meddelanden om rundll32 när jag kör videoklipp (32 st för att vara exakt)

 

Har jag fått en skitversion av Vista eftersom inget verkar funka?!

 

En sak som funkade var iaf filöverföringen från min XP till Vista-datorn, användandes av Easy Transfer Cable.:thumbsup:

 

Så vad är problemet nu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har jag fått en skitversion av Vista eftersom inget verkar funka?"

 

Efter 1991 har MS inte släppt ett operativsystem som fungerat klockrent från början.

http://en.wikipedia.org/wiki/MS-DOS

 

Vill man inte ha strul väntar man tills det kommit minst 1 servicepack + några månader så det finns fixar för buggarna i SP att ladda ner.

 

För MS är det tvärtom, släpp det tidigt och det finns fullt med hemanvändare som testar ut buggarna gratis för MS.

 

På företag undviker man i det längsta kostnaderna för att administrera 2 olika operativsystem.

Dessutom undersöker man om ett nytt operativsystem gör att vinsten ökar för det egna företaget.

För annars finns ju inget skäl att byta.

 

På IT-avdelning på företaget där jag jobbar (mycket stort amerikanskt företag) har man kommit fram till att Vista inte medför några som helst fördelar jämfört med t.ex. XP med SP2. Tvärtom innebär det ökade kostnader. "Tummen ner"

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virtualizer

Hade Vista själv och gick tillbaka till XP pro av den enkla anledningen som du har också... skit slutar att funka helt enkelt..

 

V : Very

I : Instabil

S : Shitty &

T : Turdy

A : Application

 

 

///Det finns inget som jag inte ännu har lyckats virtualisera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...