Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amd K6 II


Danne

Rekommendera Poster

Halloj...

Skulle behöva tips hur jag överklockar min Amd K6 II 400 Mhz... Jag kör den på ett Asus P5B, atx kort...

Har inte lyckats ännu, trots upprepade försök.

 

// Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tja!

Har själv en 300@400. mitt heta tips e att sätta kylpasta o sedan höja volten, med mycket små steg i taget. Dock högst då menar jag det verkligen 0,3 volt. annars så börjar det snart lukta os!

 

Hoppas det hjälpte

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där.

Jag har höjt volten till 2.6 volt, men märker ingen skillnad överhuvudtaget. Är det något mer jag måste göra, eller kan det vara nån form av mjukvaruinställning som hindrar mig från att överklocka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ha tur och få tag en som går att överklocka.

Man kan använda ett peltierelement och diverse tillbehör för att kyla processorn men det blir lika dyrt som att köpa en ny processor.

Ett billigare sätt är att köpa ett kylblock och slang som inte behöver vara tjockare än 4-5mm invändigt beronde på kylblocketts anslutningar och hur långt det är till vattenkranen.Spika upp slangen på någon list med kabelklämmor.Sätt fast slangen ordenligt vid kran-anslutningen då det blir ett ganska högt tryck där.Isolera dom delar som är inne i datorn för att slippa kondens son droppar.Du måste ha hyfsatt kallt vatten för att få ner tempen på processorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske är en dum fråga, men jag menar inget. Du höjde volten, bra. Höjde du multipliern osså?

Hur höjer man multipliern på ditt kort? i bios eller via switchar?

 

//Kritan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumt av mig ;)

Jag höjde inte multipern, jag är rätt ny på det här *flin*

Jag ska kolla hur det blir sedan jag har höjt den.

 

// Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...