Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudet brusar


PerfA1990

Rekommendera Poster

Hejsan, detta problem började för att tag sedan. Skulle nämligen koppla in micen men den funkade inte. Sedan såg jag att micen inte var på, på inställningarna. Den funkade fortfarande inte och när jag satte på något ljud på datorn så blev ljudet konstigt och brusade, fast man hörde ändå musiken lite svagt. Blir även så här när jag inte har någon mic inkopplad. Ljudet funkar jättebra utan problem när micen är mutad.

 

Har ett integrerat ljudkort och har testat installerat om drivrutinerna.

 

Hjälp tack! :)

 

[inlägget ändrat 2007-03-30 12:18:30 av PerfA1990]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Det låter mycket märkligt.

 

Har du testat att strunta i att koppla in mikrofonen, men ändå aktiverat den i inställningarna, eller har du endast testat det med mikrofonen i kopplad?

Har du fortfarande ett brusande ljud fast mikrofonen inte är i kopplad så är det nog något annat fel. Har du möjlighet att testa ett annat headset så gör gärna det.

 

Det sista du ska prova är att formatera om datorn. Upplever du fortfarande samma problem så misstänker jag att det kan vara ett hårdvaru-fel, och då bör du skicka tillbaka moderkortet/datorn.

 

Lycka till

/daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Blir samma ljud om jag har micen frånkopplad. Har både testat headset, hörlurar och högtalare. Dock inte testat två micar. Men det borde ju inte vara micen som det är fel på om det blir samma ljud med micen urkopplad.

 

Formatera om datorn kan ju kanske lösa det men kan ju testa att installera om drivrutinerna till moderkortet först.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-03-30 21:12:55 av PerfA1990]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...