Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Digitalkamera med möjlighet att zooma under filminspelning


Baltazar_dr

Rekommendera Poster

Baltazar_dr

Har letat efter en Digitalkamera som uppfyller mina krav, men förgäves...

 

Jag är ute efter:

 

* Digitalkamera i prisklassen 2000-3000:-

* Minst 3x optisk zoom (helst mer) och möjlighet att zooma under filminspelning

* i övrigt över medelbra kvalitet på stillbilder

 

Har kollat på Fuji Finepix F-650 (5x optisk zoom finns dock ej i Sverige och klarar inte zooma under pågående filminspelning). Fuji Finepix F-30 (klarar inte att zooma under pågående filminspelning). Casio EX-Z60 (klarar inte att zooma under pågående filminspelning). Canon Ixus 800 IS (klarar inte att zooma under pågående filminspelning).

 

Och det här ska vara bra kameror men ingen klarar en så enkel sak som att zooma under filminspelning. En funktion som t o m gamla Nikon coolpix 3700 klarade av.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baltazar_dr

Klart intressant :) Tack! Verkar som om den är i samma klass som den prisbelönta Finepix F-30. Finns det fler intressanta förslag på andra kameror i mindre storlek?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Optisk zoom vid filmning? Måste bara fråga det. Testade med min Canon A630 och den zoomade enbart digitalt under filmning.

 

fast det är klart, optiska zoomningen för garanterat in ljud i filmen som man ej vill ha där.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zilver Ztream

Du har även HP PhotoSmart R817. (5.1 megapixlar, 5x optisk zoom, 8x digital zoom. 1500:-)

 

Hör också den till en av de få som klarar av optisk zoom vid inspelning.

 

MVH

Dennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baltazar_dr

Inte alls säkert det blir missljud med optisk zoom vid filmning. Den gamla Nikon coolpix 3700 hade inte det så dom nyare kamerorna som också klarar det har det säkert inte heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baltazar_dr

Hm, undras om den även något billigare Canon Powershot A550 har optisk zoomning vid filmning? Hittar ingen info om det någonstans..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...