Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Radera tom mapp går ej


Avicii

Rekommendera Poster

J value is not allowed för /D options

Det ska va ett Y om det är engelska, Y som i Yes och J som i Ja

 

-

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska va ett Y om det är engelska, Y som i Yes

Det gäller engelsk Vista.

Nu blir det Invalid argument/option -icacls

 

[bild bifogad 2007-04-09 17:24:19 av Maratonmannen]

935342_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Nu blir det Invalid argument/option -icacls

Fast icacls är inget argument till takeown-utilityn utan en egen utility. Det är alltså två kommandon som skall köras

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon skrev:

 

Fast icacls är inget argument till takeown-utilityn utan en egen utility. Det är alltså två kommandon som skall köras

Hur delar jag upp för att köra två kommandon?

 

Sedan är frågan vad jag ska skriva som mappnamn, då mappen inte längre har något namn? Nu vet jag att namnet är MSN, men det är alltså dolt och ej synligt på något sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Hur delar jag upp för att köra två kommandon?

Skriv in första kommandot (takeown-raden), ENTER, skriv in andra kommandot, ENTER :)

Vad gäller mappnamnet vet jag inte, förstår inte riktigt vad du menar med att den inte har något namn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller mappnamnet vet jag inte, förstår inte riktigt vad du menar med att den inte har något namn.

Jag högerklickade på mappen och valde Rename. I stället för att ange ett nytt namn körde jag kommandot Alt + 255, 255 med det numeriska tangentbordet. Med detta kommando blir mappnamnet dolt. Det syns helt enkelt inte.

Med det första kommandot, så hittar inte systemet filen. Mappen hette ursprungligen MSN.

 

 

[bild bifogad 2007-04-09 18:41:23 av Maratonmannen]

935409_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Aha, the invisible character =) Har du testat att göra samma sak när du står i kommandotolken, dvs. köra Alt-kombinationen på stället där du ska skriva in mappnamnet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Eller ännu hellre, varför inte bara ge den ett riktigt namn igen, för simpelhetens skull: ren <Alt+255> EttRiktigtNamn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ännu hellre, varför inte bara ge den ett riktigt namn igen, för simpelhetens skull: ren <Alt+255> EttRiktigtNamn

Antar att du menar att jag ska högerklicka på mappen och välja rename. Och sedan Alt+255 och ange ett namn. Får inte det att fungera.

Skriver jag Alt-kombinationen i stället för mappnamnet i kommandotolken, så blir inget men ett mellanslag. Kan bero på att Alt-tangenten har annan funktion i Virtual PC i kommandotolken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Antar att du menar att jag ska högerklicka på mappen och välja rename. Och sedan Alt+255 och ange ett namn.

Nej, det går inte. Jag menar att du i kommandotolken cd:ar dig fram till den mapp där den osynliga mappen ligger, skriver sedan in ren <Alt+255> EttRiktigtNamn (där <alt+255> är din t-bordskombo) och trycker enter.

 

Skriver jag Alt-kombinationen i stället för mappnamnet i kommandotolken, så blir inget men ett mellanslag

Samma här, det skall visas som ett mellanslag och samma sak i de trådar jag läst där just denna åtgärd föreslagits för att återställa namnet.

 

Det kanske fungerar annorlunda i Vista, men det är ju ett buggigt härke så... =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon skrev:

 

Nej, det går inte. Jag menar att du i kommandotolken cd:ar dig fram till den mapp där den osynliga mappen ligger, skriver sedan in ren <Alt+255> EttRiktigtNamn

Efter att jag CD:at mig fram till mappen och skriver kommandot blir det bara The system cannot find the file specified.

Men att radera den går bra med kommandot RMDIR /S Desktop

Kan ha med UAC (User Acount Control) att göra. Får testa på en "riktig" installation senare.

Tack för all respons!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...