Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mina foton är förstörda i den externa??


Lilla Mindy

Rekommendera Poster

Lilla Mindy

Snälla kan någon hjälpa mig och titta på den bifogade bilden

vad är det som har hänt??

varför ser den ut så???????????

 

har någon varit med om samma sak?

 

jag upptäckte detta när jag kollade på mina bilder i den externa hårddisken,

men jag vet inte om det är hårddisken som är dålig eller om det har blivit när jag kopierat över från datorn?

 

jag har inte usb2 på datorn, men det är det på den externa, och varje gång jag kopplar in den externa så kommer ett felmedelande upp typ" höghastighets usb stöds ej, det kommer fungera med nedsatt hastighet" men det fungerar att kopiera det är bara det att det går långsammare.

men varför har bilderna blivit så här?

nån som har en aning?

 

Alla bilder har inte blivit så men många ser konstiga ut.

 

 

 

[bild bifogad 2007-03-26 18:01:28 av Lilla Mindy]

931636_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

oj vad stor den blev..?

bifogar en till här

 

[bild bifogad 2007-03-26 18:05:07 av Lilla Mindy]

931638_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så vet jag inget om bildhantering men bilden, eller rättare sagt det den visar, är så fint! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

Det kan vara "Korrupta filer" har jag fått tips om.

Hur undviker man att få det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den externa HD:n stöd för USB1.1?

 

Jag köpte ett USB-minne för ett tag sen(TwinMOS) som enbart var gjort för USB2.0. Visserligen funkade de flesta filerna på en gammal dator med USB1.1, men .exe-filerna blev korrupta som jag laddade ner på minnet. Kan tänka mig att överföringsprotokollet sabbade filerna.

 

Lösningen är att sätta in ett kontrollerkort för USB2.0 i datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

jag tror inte det.. det är den här:

 

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h00007hHOsHYC?ProductID=0mjD4QFHIEcAAAEPIzlNUVKI&CatalogCategoryID=c__D4QFHZm0AAAEOHXFZtSxe&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

 

Det står inget om att den har det, så det kan vara det som är problemet?

Isåfall bör jag väl inte ha den externs ikopplad alls förrän jag har usb2 vill ju inte att fler bilder ska bli förstörda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt PackardBells sida står det bara USB2.0:

 

http://support.packardbell.com/se/item/index.php?i=spec_hdd_storesave3500&pi=platform_storeandsave3500&dhepn=C050870000

 

Jag skulle råda att i vilket fall som helst skaffa ett USB2.0-kort, eftersom du då får högre överföringshastighet:

 

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=329299&view=detailed

 

Det finns också kombinerade med USB/FireWire om du har digital videokamera och vill redigera:

 

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=109322

 

[inlägget ändrat 2007-03-27 11:04:20 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

jag har ett sånt usb2 kort i datorn, fast det är inte installerat (aktiverat)

för datorn krashade när jag hade det installerat.

 

Först fungerade kortet sen började det komma felmedelanden typ "höghastighets usb stöds ej, det kommer fungera med nedsatt hastighet" sen krashade hårddisken och det blev en massa problem,

jag vet inte om det berodde just på det kortet, men jag vågar inte installera det igen ifall det blir så igen..

Kanske ett så bra kort i en sån här dålig dator inte funkar, fast det egentligen ska funka..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

nej, jag kan inte uppdatera windows för min xp-skiva har ingen giltig produktnyckel, jag köpte min dator bengangnad och det var bara en bränd xp-skiva som följde med tyvärr..

kan det bero på det att bilderna har blivit konstiga?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB2 kräver åtminstone servicepack 1, tyvärr. Kolla vad Microsoft skriver:

 

http://support.microsoft.com/kb/312370/sv

 

Bilderna har nog blivit konstiga för att du har en HD som kräver USB2.0. För att kunna installera det USB2-kortet du köpt, verkar det som om du måste installera åtminstone SP1.

 

SP2 hämtar du här:

 

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

 

[inlägget ändrat 2007-03-27 18:39:24 av flora50]

[inlägget ändrat 2007-03-27 18:40:44 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

tack för att du letade rätt på det, jag har testat hämta service pack 1 men det går inte, det har fungerat tidigare (har formaterat om datorn flera gånger) men nu går det inte, det blir så här (bifogar en bild).

 

Tror du det finns nåt sätt det kan gå att hämta det på,

jag har beställt en ny dator som jag har råd att hämta först efter påsk och med den datorn får jag en giltig version av xp, men tills dess om jag vill lägga över bilder till den externa så kommer det inte att gå utan att jag riskerar att bilderna blir förstörda då?

 

[bild raderad 2007-03-27 19:27:11 av Lilla Mindy]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att hämta hem SP2? Även om det går att hämta, blir det troligen fel vid installationen om du inte har giltig nyckel.

 

Prova att lägga över till den externa och kolla sen varje bild. Blir det bra då, kan du testa hos nån kompis som har USB2. Blir det inte bra får du prova igen. Felet på bilden du bifogade i första inlägget beror troligen på något skräptecken alternativt att det fattas något tecken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Mindy

måste man inte ha sp1 först innan man kan hämta sp2, sp1 går inte att hämta pågrund av ogiltig produkt nyckel då borde väl inte sp2 häller gå? men jag ska testa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...