Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

.VOB i Pinnacle?


Biberkolben

Rekommendera Poster

Biberkolben

Halloj igen! Jo jag undrar som sagt om man kan redigera .VOB-filer i Pinnacle? Jag har Pinnacle Studio Plus 10.6.

 

/Biberkolben

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Biberkolben

Så det räcker alltså att skriva om dem?

Ska testa nu, om det funkar tackar & bockar jag.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Biberkolben

Nu har jag testat. När jag skulle öppna filen stod det att jag behövde en aktiveringsnyckel, den var gratis så det var inga problem. Men sen när jag öppnade filen (på 280 mb & 4 minuter typ) låg den på 5 sekunder!? När jag sedan drog i filen & kollade igenom allt såg jag att alla klipp var där men de var lagrade i en 5 sekundersfil!? Hur fixar jag det här?

 

[inlägget ändrat 2007-03-25 11:14:01 av Biberkolben]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar köra mpeg-filen genom VideoReDo för att justera eventuella fel. Efter det funkar Pinnacle Studio för mig:

 

http://www.videoredo.com/

 

Formatet .vob är ett mpeg-format, men Pinnacle Studio kan ha svårt att läsa detta. VideoReDo är för övrigt utmärkt att klippa bort och sammanfoga med. Detta behövs om du vill sätta ihop vob-filerna från en DVD till en hel mpeg-film. Så egentligen behöver du inte Pinnacle Studio om du bara ska editera .vob.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Biberkolben

VideoReDo funkade fantastiskt bra! Det enda som var dåligt var att det bara kunde läsa in 2 minuter av filen, så jag fick klippa bort de delar jag konverterat från skivan & göra allt en gång till. Det kanske är så med RW-skivor?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du blev nöjd! VideoReDo gör ingen konvertering förutom eventuell filtrering, så kvalitén blir samma som originalet. Dock har demoversionen begränsad tid.

 

[inlägget ändrat 2007-03-25 19:56:35 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...