Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lyser LOADING på dispayen


fetbjäre

Rekommendera Poster

Hej ...

Jag har en JVC DR-M10 inspelare (utan hårddisk)... köpt i november 2006...

min JVC lägger av i tid och otid och lyser med ett blinkande blått sken samtidigt som den markerar LOADING...

när den börjar blinka så kan den hålla på i upp till 10 minuter...

kan inte ens stänga av den med on/off knappen utan jag måste dra ut kontakten... när jag sätter i kontakten igen så fortsätter den att blinka...

Har kopplat ihop den med sat, receiver och TV på fler olika sätt...

men återkommer alltid till min grundinställning... använder coax mellan DVD och receiver och optisk mellan sat och receiver... kan det inverka någonting på signalen...

Har någon något tips om detta... håller på att bli tokig...

Har börjat misstänka att den har pajat...

 

 

/fetbjäre

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Har samma problem. Hände för mig idag men det är tredje gången det skedde för mig och jag har haft den 2,5 år. Det är bara att gå tillbaka till stället du köpte den på och begära service. Mitt tips är dock att försöka häva köpet för detta är ett fel som kommer tillbaka. Sökte tidigare på nätet om dettta fenomen och hittade på ett forum (JVC ?) att detta är ett känt fel. Huruvida detta felet är åtgärdat på nya versioner av DR-M10 vet jag inte. Som sagt, försök att byta till en annan DVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej sulan70...

Har lämnat in den på Giganten för garantijobb (har ett halvår kvar på garantin)... har du fått dina repationer på garantin eller har du betalt för något jobb själv... hur mycket kostade det i så fall...

Har också varit i kontakt med JVC... enl. dom så är det som du säjer, ett fel som bör åtgärdas... med att det återkommer är första gången jag hör.

Har varit i kontakt med flera som har samma problem över nätet...

 

/fetbjäre

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört på garantin hela tiden och, all creds till JVC, dom gick med på en reperation några månader efter att garantin gått ur just för att det var detta fel. Problemet jag ha nu är att det går att titta men inte att spela in. Kommer inte ihåg vad en reparation skulle kosta men först är det en felsökningsavgift på några hundra innan själva felet ågärdas. Du kanske har tur men jag har läst om många där felet återkommit. Synd, för DVD:n är riktigt bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...