Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tv kanalerna försvinner


ukklavaek

Rekommendera Poster

Tja

Har ett problem jag skulle vilja ha svar på, vad det ärför fel och om det är någon ide att lämna in och laga den.

 

en 32" SABA "Tjock tv" som kanalerna blir svartvita och sedan försvinner, och kommer tillbaka efter mycket knapptryckande och av/på stängning.

 

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan vara ett "tuner" fel.... om det är värt att laga den... hur gammal är den.. kan kosta 1000 lappen att reparera... pröva knnacka lite på tv:n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den e väll 2-3 år skulle jag tro....knacka? ska ja knacka lite lätt vid knapparna där fram ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska ja knacka lite lätt vid knapparna där fram ?

snarare ge den en örfil...

 

Så att den skakar lite. Om en smekning inte påverkar gå mot en örfil. En knytnäve i glaset rekommenderas dock inte.

 

2-3 år? Under tre år? Reklamation?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får testa....nej...orkar inte reklamera aset...har haft en lång tvist med SIBA nyligen om en annan tv så jag orkar inte med nått sånt.

tack för alla tips btw =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kanske dags för en ny.

 

Har du 15 000 kr över, eller kanske lite mindre, har jag några att rekommendera.

Panasonic PV600, nu under 15 000 kr, förut kring 19 000 -23 000 kr. Detta efter introduktionen av Pv70, pris cirka 15 000 kr även där.

 

Eller PV60, lite enklare modell än Pv600 men bara, numera, lite billigare. 37" omkring 12 000 kr, 42" kanske 13 000 kr.

 

Plasma-apparater. Själv nöjd med en PV60.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen.....men hade jag haft 15.000:- spänn över så hade jag inte brytt mej över min SABA =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju ändå uppdatera till HDTV när det kommer;)

 

Är det någon som vet när det "kommer" fullt ut, vet att SVT och COMHEM har något slags utbud på HDTV, men vet någon när det kommer bli att man "släcker" det digitala nätet? (Även om HD också är digitalt)

Kommer det överhuvudtaget göras? en sån nersläckning, kommer ta ett par år. Är jag ute fel om jag kan ha hört att detta skulle ske till 2012?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...