Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Stoppa och starta en tjänst på ett smidigt sätt

NWM

Recommended Posts

Sitter och funderar på om det finns något enkelt sätt att stoppa och/eller starta en tjänst utan att gå in i "Tjänstehanteraren" (Services)? Saken är den att synkningen över blåtand med Nokia PC Suite ibland hänger sig och då måste jag stoppa och starta "ServiceLayer.

Den som kommer med en lösningen kommer inte enbart att få en poäng utan även min oförbehållslösa beundran:)

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

Zipp brukar använda några kommandon för att inaktivera och ta bort tjänster:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=925602#925832

Det finns även aktiveringskommandot start avslöjar

sc /?

skrivet i Kommandotolken.

Så du får beundra Zipp.

Tackar och bockar Cecilia:thumbsup: Det blev ett poäng till er var, min oförbehållslösa beundran har ni ju redan:)

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

Tack så mycket! :)

Beundran är ömsesidig, kan jag ju säga då. :thumbsup:

Jag har saknat dig lite på sistone.

Jag har saknat dig lite på sistone.

Jag har saknat eforum men jag har helt enkelt inte tid då jag har fått in så många jobb, blir väl kanske till att anställa någon efter sommaren.

-nisse

Anders Malm

Hej du kan titta på före detta Sysinternals som numera tillhör Microsoft. Du når det fortfarande via länken www.sysinternals.com.

Där finns ett antal verktyg för att hantera tjänster lokalt och fjärr

MVH

Anders

Du når det fortfarande via länken www.sysinternals.com.

Där finns ett antal verktyg för att hantera tjänster lokalt och fjärr

En av mina favoriter platser som jag besöker regelbundet men när jag tittade tidigare så hittade jag inget. Nu har jag gjort ett simpelt script som stänger PCSuite och tjänsten för att sedan starta först tjänsten och sedan PCSuite.

Att jag helt glömt kommandot sc är ju lite konstigt med tanke på att jag använt det tidigare men Cecilia och Zip "botade" ju min minnesförlust:)

-nisse

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...