Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TV-signaler till datorn


gustavosoto

Rekommendera Poster

gustavosoto

Hej!

 

Jag har nyligen skaffat mig en bärbar dator med windows xp media center.

Jag har problem med att konfiguera tv-kanalerna till datorn.

Jag startar sökningen efter tjänster och hittar alltid noll, oavsett om jag ändrar på postnummret...det enda som står är att det kan vara fel på kablarna mellan datorn och TV'n. Jag har kopplat rätt mellan apparaterna, har följt anvisningarna.

 

Skulle vara tacksam om någon som har erfarenhet med media center kunde hjälpa mig.

 

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Vad har du för TV-kort?

Har du analog eller digital signal i ditt TV-uttag?

Vad har du för antenn?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gustavosoto

Hej Mr Andersson :)

 

 

tv-kort: ati mobility radeon x1600

jag har analogt

sedan antennen...jag är lite osäker men det enda som stod på kabeln var KTV FINSD...låter det något vettigt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ati mobility radeon x1600 är väl ett grafikkort, dvs används för att visa bilder och inte för att avkoda teve-signaler från en antenn.

 

Den kabel du anslutit till datorn, vad är den ansluten till i andra ändan och hur ser kontakterna ut?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gustavosoto

Hej cecilia

 

 

Jag bad en kompis titta upp vad jag hade för tv-kort och han sa att jag hade det =S

 

Hur kollar jag upp mitt tv-kort någonstans?

 

Jag ska vara helt ärlig, jag färsking ångående media center så jag tog ett par bilder för att det inte skulle uppstå några missförstånd.

 

[bild bifogad 2007-03-20 10:36:15 av gustavosoto]

929768_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag har ingen erfarenhet alls av Media Center, men det är bild på en antennkabel i alla fall som är ansluten till ett ComHem-uttag. Går det bra att ansluta antennkabeln direkt till en teve?

 

Det brukar framgå av Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Maskinvara) vad man har för något i datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ

 

Bilden du visar är en kabel som är ansluten till Comhems bredbandsuttag .Men det är väll inte det som du använder?Där är troligen TV frekvenserna bortfiltrerade.De två nedre är för radio resp. TV

 

Vilket TV abbonemang har du?

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-03-20 12:54:42 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gustavosoto

Jag får fram kanaler om jag ansluter antenn kabeln direkt till teven...jag ska kolla upp vad jag har för teve-kort....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gustavosoto

Hej Larsas

 

Den kabeln som visas i bilden som är inkopplad ska du strunta i...jag vet att det där bredbandskabeln....Den kabeln som är utdragen än antennkabeln...dt är den jag försöker använda för att få in teve-kaneler till datorn men det går inte så värst bra.

 

 

JAg har comhem som abbonemang...bredband, tv och telefoni...allt är comhem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...