Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webläsaren uppdateras inte...?


Rolf R

Rekommendera Poster

Jag har ett märkligt problem med min webläsare. Använder IE 6 och Win XP. Felet yttrar sig som så, att när jag gjort en ändring i en flash fil som ingår i en websida, så ser det inte ut som att ändringen verkligen kommit med. Men tittar jag separat på den swf fil som Flash genererat, så finns ändringen med. Men inte på websidan. Inte ens om jag klickar på uppdatera (F5). Ej heller om jag via Verktyg/Internet-alternativ/Allmänt klickar på Rensa tidigare.

 

Enda sättet att få den till att visa ändringen på sidan är att stänga webläsaren och öppna en ny. Då kommer ändringarna fram.

 

Kan det finnas fler inställningar för webläsaren som behöver justeras? Någon som vet?

 

/ Rolf

 

Edit: Det är tydligen bara SWF filer som inte ändringarna syns i. Vid annan redigering i Html så syns det.

[inlägget ändrat 2007-03-18 20:26:36 av Rolf R]

[inlägget ändrat 2007-03-18 20:27:10 av Rolf R]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE6 i ett nötskal, verkar det som. Använd Firefox istället där uppdateras det direkt genom F5. Annars hjälper det om du går in på en annan sida, rensar tidigare och går in på sidan igen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu provat att gå till annan sida, rensa och gå in igen, men det hjälper inte. Jag måste stänga IE och öppna igen annars går det inte.

 

Alla andra ändringar 'tar' så att säga utan några extra tricks. Det är bara flash filerna som 'ligger kvar'.

 

Kan det finnas fler inställningar i IE som behöver ändras?

/ Rolf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...