Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

C-64 nostalgi


DaniHoggi

Rekommendera Poster

Hittade i källan ett gammalt C-64 med ca 70 spel, Orginal spel år 82 - 87. De flesta innehöll org kasett samt org instruktion bok (papper) m.m. Bland spelen hittade jag klassiker enligt mitt tycke som Tank Wars, Out Run, Fist II, Ninja Master, Knight Raider, Raid over Moskow, m.m.

 

Bland dessa fanns även 4 kasetter med VIC 20 pragrammeringskasett, undrar vad dessa används till?

 

Undrar om det finns någon marknad för dessa, skulle helst vilja att i sådana fall att de hamnar i händerna på någon som uppskattar dess nostalgiska värde!

 

 

Hittade även ett TV-Spel BMC Video Game TVG 8000, i fungerande skick.

Vet någon när detta spel tillverkades och om det finns något intresse för detta?

 

(Tror att det var någon gång runt 70 - 80 talet vet dock ej) Joysticken går endast föra upp och ner, ex två streck spelar tennis med en fyrkantig boll.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det ligger nästan alltid något C64 eller Amiga-relaterat på Tradera tycker jag. Det finns en marknad i Sverige men jag vet inte hur stor den är idag. Dock är båda datorerna väldigt populära än och det finns flera sajter på nätet till dess ära och hyllnad. www.c64.org har funnits i en 10 år och www.c64.com undrar jag om det inte är en svensk som driver rent av.

Hör med de sajterna så kan de garanterat hjälpa dig, om de inte köper rubbet själva vill säga. ^^

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...