Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

brandvägg


carlus

Rekommendera Poster

Nortons brandvägg är mer flexibel, har bättre möjligheter att göra inställningar med och täcker mer än Windows brandvägg som mer skall ses som något att använda om man inte har något bättre..

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

kan en brandvägg hindra farten på ens internet hastighet?

finns det någon brandvägg som inte påverkar hastigheten- nu OM en brandvägg hindrar sånt....

 

 

jag verkar inte få ut fullt av min hastighet - hur kommer det sig`??

tänkte branvägen hade ngt med detta att göra..

 

finns det en tråd för hastighet eller ska jag skriva en nytt inlägg ???

 

 

funderar över lite - åter kommer om det efter svar

 

tack på för hand!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Vad mäter du upp hastigheten med? TPTest?

Kom ihåg att den bandbredd som ISP:erna anger i sina paket är ett maximalt och inte ett garanterat värde. Den verkliga bandbredden just du har beror av ett antal olika faktorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att brandväggen drar ner hastigheten nämnvärt mycket, den stoppar eller tillåter trafik efter en lista över vad som är tillåtet och vad som inte är det men den analyserar inte innehållet i trafiken så det är en kort check om trafiken är tillåten och om just den porten som anropas är öppen eller inte.

 

Om du undrar över hastigheten kan du tillfälligt stänga av brandväggen när du kör TP test så kan du kolla skillnaden med och utan brandvägg.

http://tptest.se/

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj Nortons brandvägg eftersom den inbyggda i Windows inte täcker fullt ut åt bägge håll.

 

Du får flera inställningsmöjligheter också i Nortons.

 

En brandvägg ska inte hindra någonting beträffande bredbandshastighet normalt sett.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns exempel på försök som visat att en dator utan brandvägg med Windows och bredband efter bara någom minut blivit smittad med skitprogramm från internet.

Att ansluta en Windowsdator utan brandvägg till internet idag (även om det bara är för några minuter) är därför som jag ser det att utmana ödet.

Men hur stor risken är går väl att ta reda på.

Bara kolla i branväggsloggarna hur ofta någon port anropats?

Eller sätta på "Alert" så det kommer ett medelande på skrivbordet vid varje anrop?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...