Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med uppspelning av video med Hauppauge Win TV-pvr 350


Janne E.K.

Rekommendera Poster

Är det någon som har erfarenhet av Hauppauge Win-TV pvr 350? Den inbyggda decodern för uppspelning fungerar inte. Kortet har en s.k. hårdvarudekoder som ska gå att koppla direkt till TV:n för uppspelning av inspelade mpeg-filer. Dels för att förbättra uppspelningsprestanda och för att slippa gå över grafikkortet vid uppspelning på TV. Efter upprepade kontakter med deras support har jag tröttnat på deras alltid samma svar. Har du en konflikt med installerad programvara m.m.

Jag har nämligen (vilket jag har berättat för supporten) gjort bl.a. ”rena installationer”, m.a.o. bara Windows och drivrutiner till hårdvaran (grafikkort, TV-kort, trådlös nätverksadapter etc.). Provat en annan dator osv. Inget hjälper.

Det som händer är att uppspelningsprogramvaran, WinTV 2000 kraschar med ett felmeddelande om att programmet måste avslutas. Det blir ingen skillnad om jag använde den senaste programvaran och senaste drivrutinerna. Jag misstänker ett hårdvarufel men undrar om någon känner till nåt mer om detta problem?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den inbyggda decodern för uppspelning fungerar inte.

Är det bara när du har anslutet en TV direkt till kortet som WinTV 2000 kraschar?

 

Förmodar att du redan har varit här: http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr250-350.html

 

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win TV2000 kraschar helt oberoende av om TV:n är inkopplad eller ej. Om man använder programmet för att visa TV så fungerar det utmärkt att koppla ihop TV:n och datorn. Det märkliga är att också time shifting fungerar utmärkt. Den funktionen måste ju använda decodern också(!?) och använder samma programvara, Win TV2000.

 

Jag har hämtat den senaste CD:n (drivrutiner och programvara) på Hauppauges svenska hemsida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...