Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med pinnacle pctv 40i


sundhs

Rekommendera Poster

hejsan! kan någon kunnig hjälpa mej. köpte igår ett pctv-kort som är tänkt ska användas på datorn istället för tv:n. Pinnacle analog pctv 40i kallas den (kallas även 100i).

allt med inställningarna löper smärtfritt och den hittar även kanalerna - MEN... det går inte att titta på respektive kanal nån längre stund... några sekunder upp till max 2 minuter funkar det - sen blir det bara svart och låter som Myrornas krig istället. Bor i lägenhet och i ett Comhem-hus, och vill kunna se alla kanaler (frågade även återförsäljaren om detta och han sa att det skulle funka med ett analogt pci-kort). Men nu vet jag inte längre - varför blir det så, beror det på digitaliseringen av tv fast jag bor i comhem-hus eller vad? Har även provat med tre stycken antennkablar - och alla funkar likadant.

 

Nån som har några ideér om vad jag kan göra?

 

Tack på förhand

 

//åsa

(tror denna även kallas 100i)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har erfarenheten att mitt Pinnaclekort bara fungerade i vissa, tom bara i ett PCI-slot

Ingen funktion i de andra sloten. Har 2 kort som använts i 2 datorer.

Tittar numera inte på TV i datorn.

 

Orsaken kan vara att sloten tex delar IRQ adress med andra delar av datorn och därför faller ur när den andra komponenten anropas.

 

Du kan vara tvungen montera ur kortet

Avinstallera drivarna.

Montera kortet i nästa slot

Installera drivarna.

osv tills det funkar.

 

För min del funkade mitt Pinnaclekort PCTC RAVE i en dator bara i nedersta slotet.

Och jag fick plocka ur nätverkskortet för att det skulle fungera.

 

Har sett samma med Soundblaster ljudkort, funkade i en dator bara monterat i översta PCI-slotet. Jag började längst ner för att inte störa luften till grafikkortet....

Här flyttade jag kortet slot för slot och längst upp hittade Windows och en Linuxrelease jag också hade på datorn kortet direkt utan drivarinstallation.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt inne på samma "linje" som jannejanne. Nu var det några år sedan jag höll på och strulade Pinnacle kort men om jag inte missminner mig så finns det ett program på deras webbplats som skall hjälpa om man har ditt problem, tror att det heter något i stil med PCI-accelerator.

 

En annan sak som jannejanne inte tar upp är att RAVE totalkrockar med vissa versioner av Nero. Har själv råkat ut för det och har postat lösningen här på eforum (det är ett litet "fulhack").

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...