Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad tror ni om denna skärm?


bchg

Rekommendera Poster

Tja ... det är ju en ganska billig skärm och man får väl lite vad man betalar för. Bildkvaliteten på just den skärmen vet jag inget om men jag tycker att du skall tänka på att tunern är analog och snart är hela det analoga nätet släckt och då har du ingen användning för den om du inte har kabel-TV. En annan nackdel är att den saknar DVI-D ingång vilket jag tycker är en stor nackdel.

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så att jag behövde både skärm och en mindre TV:e till husvagnen och tänkte slå två flugor i en smäll.

Har en liten 240/12V digitalbox för marksändning.

Men som du nämde så var det ju illa att den saknar DVI-D ingång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Flyttar tråden till forumet för Bildskärmar.

 

| Noisekiller |

Moderator för Hårdvara - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19" wide LCD med HDMI (och inbyggda högtalare). Om nu DVB-T-tunern har HDMI-ut.. Rekommenderar jag.. (4:3 är

på väg ut..).

 

Å andra sidan, varför inte en 20" wide-skärm som kopplas till en DVB-T-stick på exempevis laptoppen? (så gör jag när jag campar, fast jag nöjer mig med 15,4" wideskärmen på laptoppen..)

 

Dubbla batterier ger 10 timmars "körtid"..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan, varför inte en 20" wide-skärm som kopplas till en DVB-T-stick på exempevis laptoppen?

En orsak är väl att en DVB-T sticka (eller vilket TV-kort som helst) har betydligt sämre känslighet än en skaplig box.

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NWM wrote:

En orsak är väl att en DVB-T sticka (eller vilket TV-kort som helst) har betydligt sämre känslighet än en skaplig box.

 

Jag kör med den näst nyaste pinnacle-sticken, och den tar emot MINST med den löjliga antennen (5 centimeter eller liknande) som följer med: SVT-paketet, TV4 och TV6. Även i svåra förhållanden, mitt inne i Göteborg, i Stockholm och landet där emellan...

 

Nyaste pinnacle-DVB-T-sticken (USB) är ännu bättre, den har all programvara installerad, så datorn i fråga behöver ingen programvara...

(Föutom win xp, antagligen.)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med den näst nyaste pinnacle-sticken, och den tar emot MINST med den löjliga antennen (5 centimeter eller liknande) som följer med: SVT-paketet, TV4 och TV6. Även i svåra förhållanden, mitt inne i Göteborg, i Stockholm och landet där emellan...

Dessvärre inte alls min erfarenhet och jag har testat ganska många (är man TV-korts fetischist så är man:)) DVB-T kort & stickor men jag har säkerligen inte testat just ditt kort.

 

Nyaste pinnacle-DVB-T-sticken (USB) är ännu bättre, den har all programvara installerad, så datorn i fråga behöver ingen programvara...

Låter trevligt, kanske dags att utöka samlingen:thumbsup:

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...