Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Macintosk?


blubb

Rekommendera Poster

Firewire sitter på varenda DV-kamera idag och finns förutom på alla nya Macar även på några pc-modeller från Compaq. Floppat? Knappast.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Skapad
  • Senaste svar

Danne,

 

"Jag ser inte att någonting kan bli bättre av att man hetsar folk mot varandra"

 

Varför skriver du i "datorkrig" ?

 

"Bättre substitut: ...Allt är inte svart eller vit! Inse det och du har kommit en bit på vägen"

 

Majoriteten här vet det, distansera dig för helvete och sluta vara världssamvete - "Lek & låtsas" stimulerar trötta datanördar - INSE DU DET !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Z (fd "PeakGeek")

"Petra, många av de som skriver på Eforum är bara outvecklade småbarn, åtminstone mentalt, men det vet du väl?

Så man får kanske ha överseende med att de inte har vett att bete sig på ett vuxet sätt.

Men visst vore det bra om folk kunde sluta med personangrepp och istället hålla sig till rationella argument och sakfrågor.

Att vräka ur sig enfaldigt pladder leder ingenstans. Att skrika "pc är sopor" och "Macen suger" är inte intelligent.

Egentligen är det bättre med modererade forum där olämpliga inlägg kan plockas bort."

 

Staffan...du har tydligen inte uppfattat vad termen datorkrig går ut på...lite flaming med glimten i ögat är ingenting att hetsa upp sig för, däremot

tvättstugepoliser till gubbar i övre medelåldern(som du tydligen är)som pratar en massa strunt!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hort nat hur det gar med det 'nya' AmigaOSet som det jobbas pa nu? Plattform osv... Har for mig att de faktiskt hade nat att visa upp tom...

 

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fF,

 

Håller faktiskt med, har upplevt ett antal av dessa "nästa dagar" och de är inte så angenäma.

 

Salute iaf ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Firewire sitter på varenda DV-kamera idag och finns förutom på alla nya Macar även på några pc-modeller från Compaq"

 

Som tidigare framlagts, en marknad som USB2.0 kommer plocka resterna av.

 

FW är en megahit i Applevärlden men i den "riktiga" datorvärlden röner den inte så stor uppmärksamhet.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“Varför skriver du i "datorkrig" ?”

……Det kan man ju undra. Vad menar du? Och bryr du dej igentligen?

 

 

“Majoriteten här vet det, distansera dig för helvete och sluta vara världssamvete - "Lek & låtsas" stimulerar trötta datanördar - INSE DU DET !”

 

Kul att du tror det! Sen att agera därefter innebär en viss mognad. Lek & Låtsas… Du behöver inte vara med här, du behöver nog någonting annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det kan man ju undra. Vad menar du? Och bryr du dej igentligen?"

 

Du är inte speciellt snabb i tanken va ?

 

Du får en ny chans, inte för att dina inlägg skvallrar om att du kommer ta den till vara.

 

"Kul att du tror det! Sen att agera därefter innebär en viss mognad"

 

Herregud.

 

"Lek & Låtsas… Du behöver inte vara med här, du behöver nog någonting annat."

 

Ser man på, lilla Danne lyckades fälla det första personangreppet - LoL, har du någonpoängöverhuvudtagetmedvadduskriver ?

 

Pinsamt, du har inte lyckats involvera dig i någon debatt som verkligen handlar om något bara reta upp folk - vem är det som är omogen och skapar osämja ?

 

Du har definitivt inte i detta forum att göra - bara gå.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart allt ar svart eller vitt!!!! Iallafall har!!! ;-)

Har ska vi inte inse nanting alls forrutom att motstandarlagrets system (valfritt val) ar sa pass skit att det inte ens duger till dorrstopp!!

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Kul att du tror det! Sen att agera därefter innebär en viss mognad.

Lek & Låtsas… Du behöver inte vara med här, du behöver nog någonting annat.<

 

We now got your soul - you're one of us!!!

Ah, Datorkrig har da formagan att locka fram det varsta hos folk...;-)

 

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fF,

 

"We now got your soul - you're one of us!!!

Ah, Datorkrig har da formagan att locka fram det varsta hos folk...;-)"

 

Du har så rätt, vem hade trott att pacifisten "Danne" skulle börja hata och sprida otidigheter kring sig när han vaknade upp klockan 07:30 i Nossebro idag morse - inte han själv ialla fall ;)

 

LoL, "du behöver inte vara med här" hade ett stänk av "gråt i halsen" om jag inte feltolkade det.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"TCP/IP stack var det, medan du håller på så vill jag se dig tentera i resten av nätverksgebitet - sen är du "värdig" att använda en dator."

 

Jag kan iallafall svänga mig med lite terminologi: Osi modellen ... tp-kabel ... routingtabell ... PDC ... BDC ... ethernet ... token ring ...

 

Räcker det, eller måste jag läsa hela Networking Essentials pärmen? :-)

 

"Ofan, kan du presentera mig för dem ?"

 

Nä, jag vill att de fortfarande ska vara mina kompisar. Skojade med en av dom en gång, då gjorde han ett program han gömde i min systemmapp som snodde några kilobyte hårddiskytrymme varje gång jag slog på datorn. Det var på den tiden man hade 40mb hårddiskar...

 

mvh

ErikG

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“har du någonpoängöverhuvudtagetmedvadduskriver ?”

 

Jo!, men det är inte alla som ser den!

 

“Pinsamt, du har inte lyckats involvera dig i någon debatt som verkligen handlar om något bara reta upp folk”

 

Jag tycker att det är ganska tydligt vad jag är involverad i!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik,

 

"Jag kan iallafall svänga mig med lite terminologi: Osi modellen ... tp-kabel ... routingtabell ... PDC ... BDC ... ethernet ... token ring ..."

 

Du är en klippa, du är härmed licensierad och godkänd att använda en dator samt benämna dig "datoranvändare.

 

Lär dig gärna ord som Klustring, lär dig sublagren för OSI modellen samt andra fräcka termer som alltid imponerar.

 

"Räcker det, eller måste jag läsa hela Networking Essentials pärmen? :-)"

 

Nepp, skumma genom indexet längst bak och plocka ut de mest "icke-jordnära" orden och memorera dem, sen kan man svänga med dem lite hur som helst i en debatt utan att någon begriper vad man talar om. Detta imponerar stort på alla.

 

Dina programerarvänner skrämmer mig - talar de svenska ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jo!, men det är inte alla som ser den!"

 

LoL, det torde väl vara rätt uppenbart - vad hemlighåller dun för oss alla ?

 

En obefintlig kunskap eller rädsla för att "stångas" lite på lek ?

 

Var inte blyg nu.

 

"Jag tycker att det är ganska tydligt vad jag är involverad i!"

 

Veganrörelsen ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast imorgon kvall... da javlar.... Har varit en ratt stressig vecka sa lite 'terapi' vore ju inte helt fel da... ;-)

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"Du är en klippa, du är härmed licensierad och godkänd att använda en dator samt benämna dig "datoranvändare."

 

Tackar tackar.. Klustring kunde jag redan, jag kan fylla på med lite mer.. SAN.. RAID.. DLT... och.. och... nu kommer det.. ACTIVE DIRECTORY.. låter fint va?

 

"Dina programerarvänner skrämmer mig - talar de svenska ?"

 

Japp.. och sådanadär konstiga språk som C, C++, Pascal, Assembler, Basic, Java.. sånt där som man behöver en s.k kommandotolk, dvs specialtränad tolk för att förstå vad de säger..

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“LoL, det torde väl vara rätt uppenbart - vad hemlighåller dun för oss alla ?

En obefintlig kunskap eller rädsla för att "stångas" lite på lek ?

Var inte blyg nu.”

 

Varför vill du veta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fF,

 

Spä ut en flaska Laphroig med 2 st Black Ribbon och du kan starta en egen praktik där du lär ut avstressande tekniker till folk i IT branschen, ett tips är att du tränar mycket och dricker så ofta som möjligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, IMHO sa ar linux inte det basta fria *nix du kan som server, alltfor manga hal i det (nya Redhat 7 lacker ju som ett sall tex - sett fran ett hacker perspektiv). FreeBSD eller OpenBSD ar battre da... De har ratt stenkoll pa koden, vad som gar in i distron, osv...

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik,

 

".. SAN.. RAID.. DLT... och.. och... nu kommer det.. ACTIVE DIRECTORY.. låter fint va?"

 

Ja.... vafan säger man, gråter av lycka - du är definitivt "värdig".

 

Hmm, språken där förvirrar mig - C++ talar man väl i Wales va ?

 

Pascal är jag bombsäker på att finnarna talar men resten har jag lite dålig koll på.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog battre nu nar han har 'kommit ut' som det sa vackert heter. da kan vi alla kasta glapord efter varandra i all hjartans lust som en stor lycklig familj...

 

(ojojoj, lugna ned dig nu Fredrik, andas djupt, etc, etc)

Ah, dags att ga hem.... som sagt... Fredag imorgon....*planer smids*

/*

What goes up must come down - just ask any sysadmin

*/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Basic tror jag man pratar i Norge..

Lärde mig faktiskt LOGO en gång i mellanstadiet.

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“Har ska vi inte inse nanting alls forrutom att motstandarlagrets system (valfritt val) ar sa pass skit att det inte ens duger till dorrstopp!! “

 

Ett är säkert, man vinner inget krig på att se det svart eller vitt! Jag är inte intresserad att kriga. Staffan Kjell skrev flera bra saker i sitt inlägg, se ett nedan. Enda orsaken till att jag svarar dig är att jag har inget bättre för mig och att det är första gången som jag deltar i någonting sådant här.

 

Staffan Kjell:

“Jag tror att det finns gott om utrymme för många olika operativsystem - NT, W2K, Mac OS 9 och X, Linux, olika Unix-varianter. Det handlar om att få dem att fungera tillsammans.”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...