Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Macintosk?


blubb

Rekommendera Poster

Hallå, vad tycker ni om den här artikeln då?

 

http://nyheter.idg.se/display.pl?ID=001003-CSD1

 

Jag tror killen har fått det här med Linux och Mac OS lite grann om bakfoten.

 

Linux, Mac OS och Windows har olika marknader. Linux är finemang för webbservrar, men jag tror inte att det kan utmana Mac OS eller Windows på skrivborden.

 

Det kommer i så fall att drabba Windows hårdare än Mac OS.

 

MS Office finns inte för Linux, Photoshop, Illustrator, Quark XPress, Media 100 och Final Cut Pro saknas också för Linux.

 

Däremot finns det massor av serververktyg och databaser för Linux.

 

Jag tror att det finns gott om utrymme för många olika operativsystem - NT, W2K, Mac OS 9 och X, Linux, olika Unix-varianter. Det handlar om att få dem att fungera tillsammans.

 

Vad tycker ni där ute i stugorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Skapad
  • Senaste svar

Hans poäng verkar vara att entusiasmen runt mac har försvunnit och att mac inte längre kan erbjuda något unikt. Så långt har han rätt.

 

Om och när macen kommer dö ut helt är svårt att spekulera i tycker jag. Det är uppenbart att dagens Apple inte har förmågan att göra macos till en allvarlig konkurrent till windows. Samtidigt har macen bitit sig fast bland grafiker och grafiker är bland det mest konservativa som finns så jag kan mycket väl tänka mig att de kedjar fast sig vid sina macar hur långt efter i utvecklingen apple hamnar, och rent tekniskt tror jag inte apple kommer hamna så mycket längre efter än de är idag (ca en generation) eftersom de kan fortsätta kopiera pc-teknik och anpassa till sina maskiner precis som de gör idag. Så användarunderlaget finns där.

 

Det som kan döda macen är om utvecklarna lednar. Och där ser situationen ganska lovande ut (eller dyster, om man ser den från apples sida) eftersom utvecklarnas stöd för mac os x är minst sagt svalt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Z (fd "PeakGeek")

"Jag tror att det finns gott om utrymme för många olika operativsystem - NT, W2K, Mac OS 9 och X, Linux, olika Unix-varianter. Det handlar om att få dem att fungera tillsammans."

 

Tja att döförklara apple är nog lite för tidigt tycker jag.

 

Dock är det sant att apple är en skugga av sitt forna jag, dom är ju inte alls att betrakta som ett konkurrenskraftigt alternativ till wintel idag, men det beror väl mera på steve jobs storhetsvansinne än någonting annat ;)

(hans förmåga att klanta till det hela tiden)

 

Jag tycker det är synd att apple inte portar(portade) macos/x till intel, det är bra med knivskarp konkurrens för ett monster företag som ms, vilket dom inte har idag!

sun har ju tex portat sitt unix (solaris 7/8) till intel

(med varierande resultat)

 

Linux...? hmmm tja jag vet inte riktigt om man kan kalla linux för en konkurrent till windows inte för workstation/desktop iallafall...om några år kanske.....kanske ;)

 

Denna Jesper tar nog ut lite för mycket av (som han uppfattar det) vissa tendenser!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Entusiasmen kring Mac försvunnit? När beställningarna av OS X beta är i snitt 3 i minuten sedan introt i Paris - det ger ca 150 000 beställningar på denna korta tid som det varit möjligt att beställa systemet.

 

Bara grafiker? Mig veterligen köper inte grafiker iMacar som verktyg och det är iMac som legat bakom mycket av försäljningsframgångarna för Mac. Och ca 40% av dessa datorer är nya kunder för Mac - många PC-användare som köper iMac som hemdator mm.

 

När det gäller det minskande stödet från utvecklare så var antalet registrerade utvecklare det dubbla i årets utvecklarkonferens jämfört med året innan. Och alla dessa utvecklare var med för att förbereda konvertering till OS X.

 

Det skulle vara bra om du satte dig in i saker innan du skriver något - att grötmyndigt föra fram personliga förutfattade meningar utan verklighetsförankring ger ett galet intryck av dig som person. Och som vanligt så är du anonym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Företrädare för Linux hävdar att de inte egentligen konkurrerar om de relativt fåtal miljoner användare som använder Windows - de konkurrerar om alla de som inte har datorer idag eller som vill uppgradera till något annat än Windows. Och även denna grupp konkurrerar Mac om - speciellt med OS X.

 

Jag sitter nu och arbetar med OS X Beta där jag dynamiskt kan byta mellan olika språk i operativet och när det verkliga operativet kommer ut så kan jag även dynamiskt mellan inloggningarna använda Japanska, Kinesiska mm inom samma systeminstallation. Och programmen kan enkelt anpassas för detta genom att använda rutiner i operativet.

 

Mac kommer i det sammanhanget att bli en mycket bra konkurrent till Linux inom de nya segment av marknaden som inte ännu är datoriserade eller som behöver uppgraderas från Windows.

 

Jesper borde ta sin lilla MS-slickepinne ur munnen innan han gör bort sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Samtidigt har macen bitit sig fast bland grafiker och grafiker är bland det mest konservativa som finns så jag kan mycket väl tänka mig att de kedjar fast sig vid sina macar hur långt efter i utvecklingen apple hamnar...."

 

 

Tillåt mig asgarva!

Grafiker tillhör en av de få yrkesgrupper här i världen som verkligen anpassar sig till ny teknik fortare än någon annan yrkesgrupp. Jag har jobbat inom den grafiska branschen sedan 1980 och jag har hunnit med många olika varv när det gäller teknik.

 

När jag gick i grafiska skolan så fick vi lära oss handsättning med blytyper. Sen fick vi lära oss fotosättning och 5 år senare började jag jobba med Macintosh och Desktop Publishing. Två år senare fanns det inte ett grafiskt företag som inte hade gått över till DTP. De hade slängt ut alla Compugraphic-sättmaskiner som kostade några miljoner till Macintosh som kostade en bråkdel.

 

Vad gjorde PC-användarna under tiden? Jo de brötade på med DOS-kommandon och sa att GUI var hemskt och de skulle minnsan aldrig använda "windows".

 

Så vem är det som är konservativ egenligen????

 

Lär dig historien först innan du förolämpar en hel yrkeskår!

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

Han sparkar lite väl vilt åt alla håll, om ni tittar i artikelarkivet så ser ni att han i tidigare artiklar skrivit "windows suger" och "BSD - för de riktigt kräsna" (vilket torde betyda att Mac OS X inte är så dåligt trots allt ;-).

 

Vidare har dömde han ut MS Office i en artikel nyligen.

 

Och, det märkliga är faktiskt att när han väl håller sig till Linux (och inte sparkar på andra OS och program) så innehåller artiklarna så mycket faktafel så att Linuxfolket blir förbannade istället..

 

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

>Dock är det sant att apple är en >skugga av sitt forna jag, dom är ju >inte alls att betrakta som ett >konkurrenskraftigt alternativ till >wintel idag

 

Varför tycker du att de inte skulle vara ett konkurrenskraftigt alternativ idag i jämfört med tidigare ?

 

>Jag tycker det är synd att apple inte >portar(portade) macos/x till intel, >det är bra med knivskarp konkurrens >för ett monster företag som ms, vilket >dom inte har idag!

>sun har ju tex portat sitt unix

>(solaris 7/8) till intel

>(med varierande resultat)

 

Novell lär ha gjort en komplett portning av MAC OS runt -90 till intelplattformen

(om det är sant vet jag inte, novellfolk påstår det).

 

Solaris går att köra på Intelhårdvara, men ytterst få gör det (annat än som test).

Hårdvarustödet är minst sagt begränsat och värdet att köra Solarisapplikationer på annat än Sparc är tveksamt.

Det är helt enkelt ett skolexempel på hur man INTE ska göra.

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson

>Grafiker tillhör en av de få >yrkesgrupper här i världen som >verkligen anpassar sig till ny teknik >fortare än någon annan yrkesgrupp.

 

Du har rätt, det finns ingen bransch (förutom militärindustrin kanske ?) med snabbare teknikutveckling.

Det är helt enkelt ett eldorado för oss "teknikdårar".

 

Vi har förresten två blysättare (förenklat kan man säga att det är en 1000 kilos skrivmaskin som gjuter bokstäver i den takt du skriver på tangentbordet) kvar på jobbet som nostalgi.

 

>Vad gjorde PC-användarna under tiden? >Jo de brötade på med DOS-kommandon och >sa att GUI var hemskt och de skulle >minnsan aldrig använda "windows".

 

Jag vet, jag är en av dem :-)

Jag tycker fortfarande att grafiska gränssnitt (och då i synnerhet finder)kan vara ett hinder när man gör systemjobb.

Att vara utan kommandorad är lite som att att inte ha några tangentbordsgenvägar i applikationer, allt går att göra med råttan men för en van användare går det långsammare.

 

Jag fick dock en Aha-upplevelse när jag laddade in OS X betan och upptäckte kommandoradsprompten.

 

Tänk att kunna kunna skriva "ls" istället för att peka och klicka :-)

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

Tillåt mig replikera åt en hel användarkår Petra.

 

MacOS blev omkört i slutet av 1995 och har sedan dess inte haft en skugga av en chans mot Windows. Om nu Apple lyckas att få ut Mac OS X innan de kursar lyckas de iofs att utveckla MacOS riktigt för första gången sedan mitten av 80-talet. Sedan återstår det att se om Apple också kan få lite fart på Motorola och deras "hett efterlängtade" G4 plus...

 

Jag tror att det finns ett nära på oändligt antal yrkeskårer som är mer teknikmedvetna än grafiker, det krävs inte så mycket av en dator för att hantera tvådimensionell bitmap- och vektorgrafik annat än lagomt mycket minne...

 

Hans:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

"...att grötmyndigt föra fram personliga förutfattade meningar utan verklighetsförankring ger ett galet intryck av dig som person..."

 

Trevligt att se att du börjar bli lite självkritisk Stene, för du menade väl dig själv, eller?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Z (fd "PeakGeek")

"Varför tycker du att de inte skulle vara ett konkurrenskraftigt alternativ idag i jämfört med tidigare?"

 

därför att i termer av användarvänlighet så blev apple omkörda av ms iom windows 95!

välkommnar som sagt om apple kunde få fart på en intelportning av mac os x tex, konkurrens skulle som sagt ms behöva, för att inte relaxa för mycket... ;)

 

"Novell lär ha gjort en komplett portning av MAC OS runt -90 till intelplattformen

(om det är sant vet jag inte, novellfolk påstår det)."

 

;) ...tja, om den är 10 år gammal så är den nog inte till så stor nytta...om det är sant vill säga!

 

"Solaris går att köra på Intelhårdvara, men ytterst få gör det (annat än som test).

Hårdvarustödet är minst sagt begränsat och värdet att köra Solarisapplikationer på annat än Sparc är tveksamt."

 

vet...jobbar bla med solaris sparc till daglig dags...på den plattformen rockar den fett!

dock inte lika fett på intel... (som jag också skrev i mitt tidigare inlägg)

 

"Det är helt enkelt ett skolexempel på hur man INTE ska göra."

 

vilket inte heller det motsäger det jag tidigare skrev... ;)

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-10-03 23:46:28 av PeakGeek]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

"Jag sitter nu och arbetar med OS X Beta där jag dynamiskt kan byta mellan olika språk i operativet..."

 

En funktion som Apple iofs har "snott" från Win 2000 Pro Multilingual, om man nu så fint ska använda Macfanatikertermer...

 

"Mac kommer i det sammanhanget att bli en mycket bra konkurrent till Linux inom de nya segment av marknaden som inte ännu är datoriserade eller som behöver uppgraderas från Windows."

 

Vilka segment är det som Linux kommer att vinna? Webservers för pensionärer? Mailservers för lågstadieelever? Brandväggar för svältande i Etiopien?

 

Linux är och kommer med allra största sannolikhet att förbli ett Internetserver-OS. Visst, det börjar att dyka upp någorlunda användarvänliga lösningar av Linux och en del förtag och organisationer installerar Linux på deras arbetsdatorer för att deras "IT-ansvarige" vill spara pengar på bekostnad av deras användare och pga av deras indoktrinerade hat av M$, men Linux kommer inte inom en överskådlig framtid att var ett seriöst alternativ till Microsoft. Nu börjar Stene säkert att ladda upp med en jättelång lista på stora hård- och mjukvaruföretag som ju redan nu anpassar och utvecklar deras produkter till Linux, men en av de enda anledningarna som dessa gör detta är för att de ju så klart hoppas på att bli av med M$ nära på totala dominans inom OS och Office, inte för att Windows är ett dåligt OS utan för att de helt enkelt vill ha en större bit av tårtan....

 

...till sist,

"Företrädare för Linux hävdar att de inte egentligen konkurrerar om de relativt fåtal miljoner användare som använder Windows - de konkurrerar om alla de som inte har datorer idag eller som vill uppgradera till något annat än Windows."

...inte för att jag fattar vad du menar med denna ekvationen, men du har säkert någon bra förklaring? De vill alltså inte åt användare av Windows utan bara de som, öh, vill byta från Windows? Vilken skillnad är det på dessa användare?

 

Hans:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>En funktion som Apple iofs har "snott"

>från Win 2000 Pro Multilingual, om man

>nu så fint ska använda

>Macfanatikertermer...

 

Trams! AmigaOS bytte dynamiskt mellan språk i OS och applikationer redan 1990 ;)

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> det ger ca 150 000 beställningar på denna korta tid som det varit möjligt att beställa systemet. <<

 

Skulle det vara något att skryta med?

 

Berätta gärna lite om alla de här programmen för Mac OS X. Server-versionen har funnits på marknaden i ett år, så alla de här tusentals macosx-programmerarna har redan hunnit släppa tiotusentals program för macosx, right?

 

När kommer Office, Photoshop och Quark för macosx?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>> Grafiker tillhör en av de få yrkesgrupper här i världen som verkligen anpassar sig till ny teknik fortare än någon annan yrkesgrupp. <<

 

Fet chans. Däremot TROR grafiker gärna att de ligger långt fram i utvecklingen. Till skillnad från grafikerna själva har jag jobbat med både dem och andra yrkesgrupper inom IT och då är det inte svårt att se skillnaden.

 

>> När jag gick i grafiska skolan så fick vi lära oss handsättning med blytyper. Sen fick vi lära oss fotosättning och 5 år senare började jag jobba med Macintosh och Desktop Publishing. <<

 

Och vad har hänt de senaste 15 åren?

 

>> Vad gjorde PC-användarna under tiden? Jo de brötade på med DOS-kommandon och sa att GUI var hemskt och de skulle minnsan aldrig använda "windows".

 

Så vem är det som är konservativ egenligen???? <<

 

Men se på dig själv för helvete!

För visa hur "modern" du är pratar du om något som hände för 10-15 år sedan!

 

VAKNA! Du låter som någon patetisk medelålderskris som tycker att Elvis är Kungen och sedan han kom har det inte hänt något som är värt att veta av.

 

Varför görs Sveriges tidningar fortfarande med det uråldriga och genomusla programmet Quark Express?

 

Varför införde tryckerierna inte CTP redan 1995?

 

Varför sitter grafiker fortfarande med ett operativsystem där man manuellt måste tala om för programmen hur mycket minne de får använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj!

 

Det är till att väga orden på guldvåg. Tyvärr tar jag inte såna här inlägg på allvar då jag tycker att din attityd tyder på desperation än kunskaper i ämnet. Som sagt, du har inte så gott grepp om den grafiska branschen idag, det är tydligt när du uttalar dig så tvärsäkert om vissa bitar. Att försöka förolämpa mig är heller inte särskilt begåvat utan det ligger endast dig själv i fatet.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag ingenstans i mitt inlägg sagt att Mac OS skulle vara det bästa alternativet idag, tänker jag inte kommentera detta (det som din affekterade kollega, nuffersnubben, tydligen reagerade på). Men det är precis som du säger, Johan, att tekniken inom branschen gått framåt och att den grafiska branschen tagit till sig den nya tekniken mycket snabbare än många andra branscher.

 

Jag reagerade i huvudsak över denna generalisering i inlägget, en förolämpning mot en yrkesgrupp som faktiskt är orsaken i många fall till att datorindustrin gått framåt så fort som den gjort. Hade det inte varit för jättar som Adobe, Quark Inc, Macromedia och även Microsoft så hade vi inte haft de datorer och operativsystem vi har idag.

 

Det är glädjande att även Windows vaknat och numer kan konkurrera inom den grafiska branschen. Det finns fortfarande mycket kvar att göra där, men det är en annan diskussion. Att Apple satsar på Mac OS X är också ett steg i rätt riktning och när väl de stora drakarna har portat (carboniserat) sina program till Mac OS X så kommer det att bli riktigt intressant.

 

Kommandopromten har jag inget intresse av då jag, som alltid, ängnar min tid åt att producera trycksaker och webbdesign och inte åt att slita mitt hår för att det inte fungerar ordentligt. Jag har ett väldigt stabilt system och har inte krashat på flera veckor. Om OS X blir så stabil som utlovat och de program jag använder dagligen kommer att fungera väl, kommer jag troligtvis uppgradera.

 

Då jag investerat programvaror för cirka 100.000:- och hårdvara för ungefär 50.000:- till så blir valet av operativsystem lätt. Det är helt enkelt inte lönsamt att byta plattform då jag isåfall skulle behöva köpa nya programvaror utöver själva hårdvaran. Så att säga att jag skulle vara konservativ är nog inte riktigt sant, snarare ekonomisk. Även en uppgradering till OS X kan visa sig vara för kostsamt i nuläget, helt beroende på hur programmakarna kommer att göra med uppgraderingar till det nya operativsystemet.

 

Den som lever får se.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Entusiasmen kring Mac försvunnit? När beställningarna av OS X beta är i snitt 3 i minuten sedan introt i Paris - det ger ca 150 000 beställningar på denna korta tid som det varit möjligt att beställa systemet."

 

hmmmm hur många användare har apple?

Jag har hört folk som sagt upp till 20-30 miljoner totalt.

Så 250.000 av 30 miljoner...

Hela dator marknaden är ju över 100 miljoner(1998 siffra tror jag) användare.

Så öhhh...

ÄH! Om jag vore Apple skulle jag ha 'hemliga' operationer där programmerare skrev så många drivisar som möjligt för PC hårdvara och hålla ut med PPC tills EPIC kommer och börja köra med det.

Då kan dom ju göra något liknande som dom gjorde vid 68k -> RISC/PPC

 

Annars är väl nog Apple död...

Ah well, kopsa det nya GUIt till FreeBSD så har jag nått att leka med...

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Det är till att väga orden på guldvåg. Tyvärr tar jag inte såna här inlägg på allvar då jag tycker att din attityd tyder på desperation än kunskaper i ämnet. Som sagt, du har inte så gott grepp om den grafiska branschen idag, det är tydligt när du uttalar dig så tvärsäkert om vissa bitar. Att försöka förolämpa mig är heller inte särskilt begåvat utan det ligger endast dig själv i fatet."

 

Kanske du tycker det ja.

Så eftersom du är överkänslig för precis allt som inte har ett neutralt PH värde har jag läst det åt dig och jag måste säga att han hade en 'point' med den där Elvis liknelsen.

Maccies verkar för det mesta inte tro att något som inte kommer från Apple el. nått som inte används på Apple datorer betyder nått.

 

Så förolämpningar el. ej fastän det är hårt betyder inte att det inte har något att säga IMNSHO(In My Not So Humble Opinion)

 

 

------------------------------

My psychic emanations have attracted the eliens

His Divine Shadow

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

I gengäld finns det grafiska designers som fortfarande jobbar med sax, gnuggisar och kopiatorer som främsta hjälpmedel.. men dessa är färre procentuellt än det finns användare av CLI inom datorvärlden (som är motsvarigheten till sax och gnuggisar :-)

Hur Macen skulle kunna ersättas av LINUX har jag ju svårt att se när ingen av Macens "killerapps" finns för LINUX.. Quark, Photoshop och Illustrator är väl de man först tänker på, men även nödvändiga extrafunktioner som kopplingar till OPI, skrivardrivrutiner, scannerdrivers, färghantering mm. Detta finns idag på Mac och Windows.. men så vitt jag vet är stödet för detta kasst på linux.

 

Sen kan iochförsig en Mac användas till mer än bara photoshop (jo, säkert).. Om man bara använder den till Office, kan man ju faktiskt slänga in linux och staroffice på den.. Men när det gäller DTP och grafik tror jag knappast linux har något att komma med, där står det mellan Windows och Macintosh.

 

/ErikG

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"det krävs inte så mycket av en dator för att hantera tvådimensionell bitmap- och vektorgrafik annat än lagomt mycket minne..."

 

Varför tror du det? Har du jobbat med bilder i annat än 640x680 pixlars upplösning nån gång? Dom som jobbar proffessionellt jobbar ofta med bilder i A4 eller A3 storlek med 300 DPI´s upplösning och multipla lager i photoshop. Sen att det finns andra användningsområden som också kräver datakraft håller jag med om, men allt går inte att lösa med mer minne..

 

mvh

ErikG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

"När kommer Office, Photoshop och Quark för macosx?"

 

När kommer de för Win2K?

;-)

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"Varför görs Sveriges tidningar fortfarande med det uråldriga och genomusla programmet Quark Express?"

 

 

För att PageMaker och FrameMaker inte har varit seriösa konkurrenter.

Quark är i publishingbranchen vad Windows NT är i databranchen. Byter man så är det ofta fråga om en uppgradering. Väldigt få byter system eftersom den produktionkedja man har är intrimmad för det gamla systemet/programmet. Att byta till en konkurrent kan visa sig kosta mer än det smakar. Detsamma gäller ju uppgraderingar. Inte alla har slängt ut NT 4 till förmån för Windows 2000 än.

 

Dessutom, om nu Sveriges tidningar görs på Quark, vad görs Norges tidningar på, eller Englands? ... jo, Quark...

 

"VAKNA! Du låter som någon patetisk medelålderskris som tycker att Elvis är Kungen och sedan han kom har det inte hänt något som är värt att veta av."

 

Elvis ÄR kungen.. vilken planet kommer du ifrån? ;-)

 

mvh

ErikG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Apple har redan från början hävdat att OS X Server är ett serveroperativ som kommer att omvandlas drastiskt i samband med att OS X klient kommer ut - servern kommer att använda samma operativ men med en ytterligare tilläggspack som ASIP idag. OS X Server har inneburit att många företag har utvecklat och anpassat server-rutiner som idag kan köras under OS X klient - SAMBA, databaser mm.

 

Ingen utvecklare av klientprogram utvecklar för OS X Server av denna anledningen - alla koncentrerar sig på att leverera sina produkter i samband med släppandet av OS X klient i början av nästa år. Till de som kommer först är Adobes, Makromedias och Quarks produkter, efter ett tag kommer optimerade versioner av Office.

 

Orsaken till att min "skrytnivå" är hög vad avser antalet beställningar av betan är att detta pekar på ett stort intresse hos målgrupperna för operativet. Detta ger i sin tur klara signaler till programutvecklarna att de kommer att kunna dra in sina utvecklingskostnader i form av uppgraderingar mm. Och relaterat till antalet användare så är denna siffra avsevärt högre än vad MS kan visa upp när det gäller sina publika betor av W2K - som de även skickade ut med mängder av datatidningar.

 

Det ser bra ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...