Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

drivers and utilities CD till FUJITSU SIEMENS SCALEO T


Zeeke

Rekommendera Poster

Hej

Formaterade om min FUJITSU SIEMENS SCALEO T på inrådan av datasupporten. Insåg efter detta att jag inte hade fått med någon drivers and utilities CD till datorn. Ringer supporten och de hänvisar mig till ett annat företag som vill ha 500kr för en ny skiva. Jag tycker detta är orimligt dyrt så jag vill inte ha den. (Drivrutiner kan man ju ladda ner gratis från tillverkarens sida bara man vet vilka som behövs.) Är det nu någon som vet om man kan ladda ner en sådan CD eller hur man ska få reda på vilka drivrutiner man behöver. Har sökt på Fujitsus sida men inte hitta något.

Kan man förstöra datorn om man laddar in fel drivrutiner?

HUr ska jag tänka för att lösa detta?

/Kent

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zilver Ztream

Lite konstigt av Fujtisu Siemens att säga en sådan sak.

Speciellt då de har ALLA drivrutiner du behöver för nedladdning på sin hemsida:

 

http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/downloads.html

 

 

Välj: Personal Computers->Consumer PC->SCALEO->SCALEO-T

 

Sedan klickar du i:

Firmware, Software & Tools, Accessories, Audio, Chipset, Graphic och LAN

 

Då får du alla drivrutiner du kan tänkas behöva. :)

 

 

MVH

Dennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Dennis

Jag tittade på den sidan igår. Känndes som det var lite si och så med uppdateringen på sidan. Var många drivrutiner som var från 2002 och 2003. Min dator är från 2006. HAr skickat en fråga till Fujitsu så jag får se vad/om dom svarar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Ta reda på hårdvaran i datorn med t ex Everest Home Edition. Sedan beger du dig till respektive hårdvarutillverkares hemsida och fixar drivrutiner.

 

 

--

 

Tråden flyttad till DrData

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Datorbygge/montering|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stefan

Ska prova detta. Hur ska man vara säker på att man verkligen väljer rätt version på drivrutinerna? Är rädd att jag bara ställer till mer problem om jag väljer fel.

 

Vilka drivrutiner måste man alltid installera när man installerat om ett OS (i mitt fall XP home)?

- Moderkort

- Grafikkort

- Ljudkort

- ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Ett något sent svar men kanske hjälp för någon annan. Jag köpte just en F-S som jag behövde formatera om. Inte en Scaleo utan en Lifebook 7230 men kanske är följande svar till hjälp ändå. På Fujitsi Siemens support sa de att jag hittade Drivers & Utilities som en .iso-fil på hårddisken och att jag kan skapa en DVD med hjälp av den. Sök på .iso så ser du om den finns. Tänk på använda ett brännarprogram som packar upp .iso-filen (image-filen) i samband med att den bränns. Efter att det är gjort tar du ur den och matar in den igen. Följ sedan instruktionerna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

KÖP INTE FUJITSU - SUPPORTEN FUNGERAR INTE

- Köpte en omformaterad Fujitsu Siemens Scaleo P med Windows XP. Ljuddelelen funger inte (drivrutiner saknas).

- Sökte drivrutiner på Fujitsus hemsida enligt info i detta forum.

- På den hemsidan påstås att där finns alla drivrutiner som kan tänkas behövas för alla av koncernen levererade datortyper.

- Tyvärr hamnar man vid sökning i en "loop" som omväxlande uppmanar att mata in datortyp (Scaleo) och omväxlande ber om serienummer. Inga svar leder till några drivrutiner.

- Uppenbarligen klarar inte denna koncern att ordna en nedladdningssupport som i dagens internetbaserade IT-värld lever upp till elementära krav på funktionalitet.

GODA RÅD

- (1) Funderar Du en begagnad Fujitsu? Kolla först supporten (köp sedan något annat)!

- (2) Omformattera ALDRIG hårddisken innan Du säkerställt tillgång till drivrutiner för datorns moderkort (och övrig hårdvara)!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Tyvärr hamnar man vid sökning i en "loop" som omväxlande uppmanar att mata in datortyp (Scaleo) och omväxlande ber om serienummer. Inga svar leder till några drivrutiner.
Jag har flera gånger kommit fram till drivrutiner för olika datorer på Fujitsu Siemens webbplats och aldrig fått det som du har beskrivit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har letat efter drivrutiner där, men var tvungen att ställa ner säkerheten i internet explorer för att komma in.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...