Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

script-problem


jan-erik

Rekommendera Poster

Jag använder mig av spacepro som webhotell, och upplever sedan någon vecka ett märkligt problem.

Om jag gör en ändring i ett script, laddar upp det till remote server och sedan kör det så är det den gamla versionen som körs. Om jag kollar i remote (via "filhanterare") så kan jag se att min ändring är verställd där, men det hjälper inte.

PÅ Spacepro säger man sig inte se några problem, och ger förslaget att inkomma med en redogörelse på engelska!

 

Detta problem uppstod i trakterna av att jag installerade wamp, som väl har php5, medan spacepro har php4.4.4. Men inte kan väl detta ha någon betydlese?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte scriptet cache:at på din dator då? Det kanske inte körs från webben utan från din cache?

 

Töm din Internet-cache mapp och prova igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tömmer cachen får jag ibland "sidan kan ej visas", så du var nog på rätt spår... men sidan finns på servern, vilket jag kan kolla via filhanterern.

För min del tror jag att spacepro tappat kontrollen, i så fall inte första gången. Annars svarar men inte en förfrågan om varför det inte funkar med "skriv en redogörelse på engelska".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
När jag tömmer cachen får jag ibland "sidan kan ej visas",

Skulle tippa på att det är en unix-server och att filen du laddat upp fått fel rättigheter. Kontrollera med chmod-alternativet för filen att du har läs-rättigheter på filen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räätigheterna var 0644, jag ändrade till 0777 men det hjälpte inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...