Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Mobilteleakuten"


Rolf Tymark

Rekommendera Poster

Rolf Tymark

 

Jag kom in i 'hålet i väggen' Mobilteleakuten på St. Eriksgatan 35 med en några år gammal mobiltelefon och förklarade för den fullständigt ointresserade försäljaren att jag var novis på mobiltelefoner, men att jag tänkte få igång den här mobilen till ett litet barn. Forsäljaren, en kille från Mellanöstern, sa då att han hade något som visserligen skulle kosta 69 öre i öppningsavgift för varje samtal, men att man sedan kunde prata för 0 kr i minuten (Tele2/Comvik Kompis). Det lät ju perfekt, svarade jag och slog till.

 

Efter diverse trassel fick jag sedan igång telefonen och började ringa runt till mina vänner. Men när jag kollade upp på Tele2's hemsida, visade det sig att det visserligen var gratis att ringa till andra Tele2-mobiler, men att det kostade ca 2:50/min att ringa till andra operatörer och till fasta telefoner.

 

Den butiken kommmer jag aldrig att besöka igen, det är helt klart.

 

Rupert Landershausen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Forsäljaren, en kille från Mellanöstern, sa då att han hade något som visserligen skulle kosta 69 öre i öppningsavgift för varje samtal, men att man sedan kunde prata för 0 kr i minuten (Tele2/Comvik Kompis). Det lät ju perfekt, svarade jag och slog till.

 

Jag vet inte var du kollat, men han har ju inte helt fel:

http://tinyurl.com/nmvls

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolf Tymark

 

 

På Tele2's sajt kan man under 'Mobiltelefoni / Comviq Kontant / Värdebevis Kompis / Compis Kontant KOMPIS / Priser' läsa:

 

"Öppningsavgift 69 öre/samtal

Ringa Tele2/Comviq-mobiler 0 kr/min

Ringa övriga operatörer & fasta nätet 2,49 kr/min"

 

Men under Abonnemang / Kompis / Kompis mobilabonnemang står det:

 

"Inträdesavgift 99 kr

Månadsavgift 49 kr/mån

 

Till Tele2/Comviq-mobiler 0 kr/min

Till övriga operatörer/fasta nätet 69 öre/min Öppningsavgift/samtal 69 öre"

 

(Jag får tacka för detta tips. Det verkar rimligare.)

 

"Mobilteleakuten" borde inte pracka på en kund, som förklarar att ett barn ska använda mobilen en lösning som kostar 2:49/minuten till vanliga telefoner [medan de påstår att det kostar 0 kr/minuten!].

 

Jag vidhåller att ingen bör köpa en begagnad bil av dem, än mindre en mobil.

 

En annan sak är att Comviq förvirrar med att ha nästan samma namn på två skilda upplägg.

 

Rupert Landershausen

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forsäljaren, en kille från Mellanöstern, ...

 

Man vet aldrig. Han kanske var från Stockholm och såg ut som en kille från Mellanöstern.

 

Förresten var det exakt sa det gick till när jag köpte min telefon på El Giganten. Försäljaren glömde att nämna att Comviq lanserat ett nytt abonnemang som kostar 49 kr/månad som man inte kan ringa för.

 

A.C.Magic

power to the people

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...