Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Digital TV till radhus område.


hedde

Rekommendera Poster

Tjenare.

 

På årsmötet i vår samfällighetsförening så hade jag en hel del frågor ang. den lösning vi har idag vad det gäller kabel tv, eftersom vi får ut omvandlade digitala signaler som analoga och att det idag blir fler o fler som sätter upp egna paraboler. Och eftersom man oftast råkar åka på dessa saker själv om man frågar så gjorde jag naturligtvis det.

Så nu skall jag leta upp en ny modern lösning för att alla som vill skall kunna ta emot digital TV i området.

Saken är den att hela området ligger i radioskugga, så vi kna inte ansluta oss med vanligt boxer abb typ, utan det är parabol som gäller i dagsläget.

Är det någon här inne som har någon koll i viken ända man skall börja undersöka, eller rent av gjort något liknande i sitt område som kan tipsa om vilka man skall kontakta, vad det kan tänkas kosta osv. så vore jag evigt tacksam om ni kunde dela med er av era erfarenheter o tips.

 

/hedde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Första spontana känslan är ju att kontakta Teracom för att se om de kan lösa problemet med er radioskugga..? Annars är väl PTS nästa steg för att få dem att tvinga Teracom att ordna er radioskugga. :)

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...