Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tutorials till OpenOffice Calc och OpenOffice Base


Lasse C

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag använder OpenOffice och har ingen erfarenhet av Micrsofts motsvarighet, endast av Microsoft Works som ju är betydligt enklare.

 

Hittils har jag bara använt ordbehandlaren i OpenOffice, men jag skulle vilja lära mig Calc (motsv Excel) och Base (motsv Access).

 

Jag har letat efter tutorials på nätet, men de jag hittat är antingen för elementära (hur man skriver text i en cell, hur man ändrar teckensnitt etc) eller för avancerade (sådana som verkar förutsätta att man har erfarenhet av den här typen av program, t ex Excel och Access, sedan tidigare).

 

Därför vore jag mycket tacksam för några tips om resultatinriktade tutorials om hur man lär sig använda de här båda programmen. Om de är på svenska eller engelska spelar egentligen ingen roll. Mitt OpenOffice är på engelska, så tutorials på engelska gör ju terminologin enklare, men huvudsaken är att det är bra tutorials som steg för steg lär ut hur man använder programmen till mer och mer avancerade saker.

 

Nu kanske det låter som att jag är jättekräsen på vilka tutorials ni tipsar mig om, men så är det inte alls. Om ni har några som ni själva tycker är bra så tveka inte, utan skriv gärna en rad och tipsa mig om dem.

 

Tack på förhand!

 

Vänliga hälsningar.

Lasse C

 

[inlägget ändrat 2007-03-10 21:43:40 av Lasse C]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...