Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad kan jag jobba med? (pedagog)


saxjeppe

Rekommendera Poster

Så fort man säger att man är pedagog och att man funderar på att byta jobb, får man höra att det finns hur mycket jobb som helst för en pedagog, inom företagsutbildning t.ex. Alla verkar vilja ha bra pedagoger. Men hur hittar man dessa jobb, är frågan.

 

Jag är utbildad högstadielärare med svenska och engelska som ämnen. Därtill har jag även musik och IT-ansvar (webmaster, utbildning, övervakning och underhåll). Visst trivs jag som lärare, men det är ett jobb som jag allt oftare känner att jag inte orkar hålla på med hur länge som helst.

 

Några kommentarer, tips och idéer runt detta?

Hur hittar jag jobb, vilka jobb skulle kunna passa mig?

 

Äh, jag vet att det kanske är fel forum, men jag drömmer ändå om något sorts IT-relaterat jobb som kanske kombinerar pedagogik med människomöten och ledarskap.

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Du har inte kontakter inom yrket som t ex IT där du tydligen vill jobba?

 

Idag handlar det mycket om kontakter överallt. Du kan ha hur fin utbildning som helst, men har du inte kontakter får du inte jobb.

 

Många jobb jag haft har jag fått via kontakter. Arbetsförmedlingen är rent meningslös att förlita sig på. Om jag gjort det hade jag gått arbetslös än idag. Bara en massa meningslösa kurser hit och dit, som man tvingas gå för att få sin A-kassa.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...