Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Comodo och DC++

Kribulin

Recommended Posts

Jag har problem med att få DC++ att fungera, efter jag installerat Comodos brandvägg. Det går inte att söka efter filer, men om jag stänger av brandväggen, för att sedan söka, går det att sätta på den igen, och nerladdningen fortsätter iaf.

Anjuna Moon

Du måste i brandväggen tillåta de portar som DC++ använder. Eventuellt tillåta hela programmet, vet inte hur just Comodo fungerar. Se om tipset i den här tråden hjälper.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=873761

• 2 months later...

Aha, jag hade just det där problemet själv, men med en annan brandvägg (zone alarm). Men det fixade sig äntligen idag! Så nu kan jag berätta hur du skall göra

Svar :

Att det inte går att söka beror på att du inte har valt active mode. Man ska allttid ha active mode på DC, då kan man söka och få betydligt fler att ladda från än om man kör passive.

Gör så här:

1.öppna dc gå in i settings/connection settings och kryssa i "active mode" och skriv din externa ip-adress (alltså, den ip du kan se på t ex. ip-lookup.net) och välj en port (du kan ha samma på både UDC och TCP)

2.gå också in på inställningar - advanced och se till att rutan "använd UPnP" är avkryssad. Att jag inte gjort det var anledningen att det ej funkade för mig!

3. stäng sedan av DC++

4. Gå sedan in i inställningarna för din Brandvägg och gör som i guiden cecilia länkar till.

Pröva sedan att starta DC++. Funkar det INTE får du nåt meddelande om att du ska konfigurera NAT eller liknande. Annars - grattis!

Gå för säkerhets skull in och kolla i settings./connection settings. Är active mode avblockat så fungerar det ej. Då får du fortsätta pilla

[inlägget ändrat 2007-06-03 20:01:17 av larsopold]

[inlägget ändrat 2007-06-03 20:02:40 av larsopold]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...