Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

har problem med min mp3


löss

Rekommendera Poster

Hej:)

 

jag har problem att starta min mp3 spelare, det är en logik hdd33.

när jag startar den så kommer det upp ett medelande där det står please reinstall F/W. men jag hittar inte vart man gör det, jag har kollat installations-skivan som jag fick med när jag köpte den, men hitade inte nått.

 

snälla hjälp mig, skall på resa imorrn så jag vill gärna att mp3 spelaren skall fungera då

 

 

mycket tacksam för svar

 

/löss

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zilver Ztream

Kikade runt lite efter svar på ditt problem och nätet hade tusentals inlägg om problem med din spelare tyvärr. =/

 

Men, hittade en liten how-to om hur man uppdaterar sin FirmWare iallafall:

 

1)Put the driver/utility cd in your drive and install the restore utility to somewhere you will be able to find.

2)Plug your drive into your pc so that the drive letter comes up.

3)Go to the Jukebox drive

4)Go to My Music

5)Go to the DB folder (it is hidden so you might have to change your folder options)

6)Rename the file that is in there - "cSpiFw.bin", just call it "copy of cSpiFw.bin" or something.

7)Go to the folder where you saved the restore utility to - the default is "c:\program files\restore"

8)Find the "cSpiFw.bin" file in this folder and copy it onto the Logik drive db folder

9)Disconnect and restart the Logik drive - should work ok

 

Om detta inte hjälper, hojta till så får vi se om vi kan hitta en väg runt det.

 

 

MVH

Dennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...