Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra språk i Windows Vista


Qwerty123

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har nyss köpt en nya dator med windows vista, men när jag installerade den råkade jag välja engelska istället för svenska som språk, pga. att jag missuppfattade det hela. nu undrar jag om jag måste ha engelska hela tiden eller om det finns nåt sätt att ändra språk (ps. det följde inte med någon skiva så man kan installera om den ds.)

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christofferrr skrev:

 

Jag har nyss köpt en nya dator med windows vista, men när jag installerade den råkade jag välja engelska istället för svenska som språk

Välkommen till Eforum!

 

Control Panel -> (Classic View) Regional and Language Options -> Keyboards and Languages. Vad finns att välja på under Choose a display language?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns inget "Choose a display language" under "Keyboars and Languages" Det enda som står är "To change your keyboard or input langauge click Change keyboards"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christofferrr skrev:

 

det finns inget "Choose a display language" under "Keyboars and Languages" Det enda som står är "To change your keyboard or input langauge click Change keyboards"

Ändra till svenska där.

Har du inget under Choose a display language, så har du bara ett språk för systemet.

Vilken vista Version har du? Är det Ultimate kan du köra Windows Update och hämta språkpaketet med bl.a. svenska.

 

[bild bifogad 2007-03-07 20:06:03 av Maratonmannen]

926284_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Home Premium, går det inte att köra windows update och hämta språkpaketet då?

 

[inlägget ändrat 2007-03-07 20:20:33 av Christofferrr]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christofferrr skrev:

 

Jag har Home Premium.

Då kan du inte byta språk.

Vista-skivorna innehåller bara ett språk, antingen svenska, engelska eller något annat språk. Även om det stod att du skulle välja språk, så finns bara ett språk att välja på med en engelsk Vista-skiva.

Så är det med Microsofts Vista-skivor.

Hur det är med datortillverkares Vista-skivor/installationer känner jag inte till.

 

när jag installerade den råkade jag välja engelska istället för svenska som språk

Stod det på engelska eller svenska då du hade valmöjligheten?

 

Vad du kan välja är svensk tangentbordslayout och Sweden som Current location, när du har ett engelskt systemspråk.

 

[bild bifogad 2007-03-07 20:20:51 av Maratonmannen]

926291_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså när jag installerade datorn hade man möjligheten att välja svenska som språk, men med datorn hade det följt med ett papper där det stod att dom hade upptäckt ett fel, där stod det att man skulle trycka på alternativ 3 för fínska och alternativ 5 för engelska, och att det här bara skulle bli språket för skärmen, men sen EFTER att jag hade läst igenom nogrannare så märkte jag att man skulle ta svenska. och nu ångrar jag mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christofferrr skrev:

 

Jag har Home Premium, går det inte att köra windows update och hämta språkpaketet då?

Nej, det går tyvär inte.

Fungerar bara med Vista Ultimate där Ultimate Extras ingår.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så då menar du alltså att jag kommer få leva med att ha engelska hela tiden? kan man inte få tag i någon windows vista skiva och installera om hela skiten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christofferrr skrev:

 

så då menar du alltså att jag kommer få leva med att ha engelska hela tiden? kan man inte få tag i någon windows vista skiva och installera om hela skiten?

Jag har nyss köpt en nya dator med windows vista

I ditt fall skulle jag vända mig till försäljaren, då du inte är nöjd med vad du köpt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...