Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program på hårddisken på Amiga 1200


Ralle

Rekommendera Poster

Jag har efter många år plockat fram min gamla Amiga 1200!

Härliga minnen...

Men jag funderar på en sak.

Jag har en massa spel på disketter, som man startar genom att boota från den disketten.

Kan man inte på nåt sätt lägga dessa spel på hårddisken i stället och sen starta spelen från Workbench?

Verkar mycket smidigare än att ha en massa disketter som dessutom rätt va det är inte kan läsas...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Skapa en mapp (låda) dit du kopierar filerna..namnge mappen (lådan) så som disketten heter om den har något namn eller typ spelets namn.

Samma sak då om det är flera disketter - en mapp (låda) för varje diskett.

Du får först gå på Fönster - Visa - Visa alla filer i Workbench innan du kopierar över några filer för vissa kan vara dolda på disketten/disketterna.

Sen om jag nu minns rätt så går du till mappen (lådan) System och där på Assigns - där ska man fylla i sökvägen till spelet - finns väl lite där redan så man ser hur det ska se ut på ett ungefär.

Vi säger att du har en mapp som heter Spel och där lägger du in en mapp som du kallar Pinball då får du skriva: SPEL:Pinball

 

..någonting åt det hållet och är det då fler mappar så får man lägga till dessa också...har för mig att man kunde göra så...fungerar dock inte med alla. En del har ju Hd-install också redan men inte så många...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...