Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej installera Windows


Simonee

Rekommendera Poster

Tja!

 

Har ett litet problem, när jag försöker att installera en annan windows än den jag fick med min dator får jag fram något liknande "setup cant find any hard disk drivers ..".

Lösningen som funkade hos andra va att pilla på något som heter SATA, ACHI i biosen ( för min laptop trycker jag f2)

Men problemet är att jag ej har något sådant alternativ i min bios ( eller vad det nu heter), utan hittar något som heter intel® 82801GBM SATA,ACHI controller i min enhetshanterare...men när jag dubbelklickar där finns det inte mycket att ändra på....

 

Jag har en intel core due ...fujitsu siemens amilo bärbar dator.

 

Hoppas att någon orkar hjälpa till!

:)

 

Edit: har via raid tool..om det är till någon hjälp

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-03-06 22:08:36 av Simonee]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast när man ska installera Windows på SATA-diskar så behöver man stoppa in drivrutiner för SATA-kontrollern som finns på moderkortet tidigt under installationen. Detta gör man genom att ha dessa drivrutiner på en diskett och så trycka F6 när det står att man kan göra det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta gör man genom att ha dessa drivrutiner på en diskett och så trycka F6 när det står att man kan göra det.

 

Värt att notera: I Vista är det inte längre bundet till diskett utan även USB-minne, CD, etc. kan tillhandahålla den filen. Äntligen är disketten död.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...