Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemåterställning!


tarros

Rekommendera Poster

hej!

Undrar ifall det är någon som vet varför det inte går att göra en systemåterställning! Det kommer upp "Återgärden slutföredes ej"!.

Någon som vet varför det blir så här. Datorn är 2 månader gammal bara! Har testat flera olika alternativ också!

 

Tacksam för snabbt svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tarros skrev:

 

Undrar ifall det är någon som vet varför det inte går att göra en systemåterställning!

Välkommen till Eforum!

 

Du kanske inte har någon återställningspunkt?

Jag vet inte vad du har för problem, men du kan testa Felsäkert läge/Safe Mode och Senast fungerande konfiguration/Last known good configuration. Felsäkert läge når du med F8 under boot.

 

[bild bifogad 2007-03-05 19:39:01 av Maratonmannen]

925629_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget direkt fel utan råkade av misstag ta bort kalkylatorn och dom programen och vill återställa till dagen innan! har testat flera olika datum men inget funkar! Tror du att det funkar på felsäkert läge??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tarros skrev:

 

Jag har inget direkt fel utan råkade av misstag ta bort kalkylatorn och dom programen och vill återställa till dagen innan!

Kalkylatorn m.fl. är tillbehör, så kika i Lägg till/ta bort program -> Lägg till/ta bort Windows-komponenter -> Tillbehör om det går att återskapa den vägen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det vet jag ...Men har ingen Windows xp cd som jag kan komma ihåg. Fär köpte min dator på Onoff och då var Windows media center edition för installerat och är nästan 100 på att jag inte fick någon cd med mig. Det var därför som jag skulle vilja återställa datorn. Något tips nu? Tack för att du svarat!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tarros skrev:

 

Tror du att det funkar på felsäkert läge?

Kostar inget att försöka. Det förstör inget, men det är inte säkert att det löser ditt problem.

Vad är det mer än kalkylatorn?

Den hittar man i C:\Windows\System32 och den heter: calc.exe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har samma problem! :-)

 

Gjorde en delning för att koppla datorn, en HP med Media Center i, till en annan dator för att dela skrivaren en HP 1320.

 

När jag försökte konfiguera datorn så försvann vissa filer (t.ex. spindelharpan) och nu kan man inte heller koppla ihop webcameran, Logitech 500, till datorn.

 

Jag försökte återställa allting enligt systemåterställningpunkten innan man konfiguerade för att installera skrivaren och komma åt delningen. Det gick inte. Försökte skapa en egen återställningspunkt men det misslyckades också.

 

Jag ska nu försöka köra på felsäkert läge men vet inte precis hur man gör steg för steg och vad man ska titta på. Är ingen datorexpert men gör så gott jag kan. Hoppas ni kan hjälpa mig att förklara hur man går steg för steg när det gäller att använda sig av felsäkert läge...

 

Ber en bön...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...