Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASP, från IDG


Daniel Gustafsson

Rekommendera Poster

Daniel Gustafsson

Hur mycket jag än vrider och vänder blir bara allt ett helvete...

Jag får upp detta meddelande, vad är felet, vet någon, så svara gärna...

-------

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fel '80004005'

 

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin har angivits.

 

/aspshop/enter.asp, rad 18

 

Vilken som helst av dom olika ASP grejorna från IDG lyckas jag få upp liknande meddelanden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Gustafsson

Problemet är bara att jag kan lägga till databasen i ODBC, men jag vill inte sitta och lägga till dom hela tiden utan jag vill använda en global.asa...

 

Tacksam för svar...

 

/ MVH Donga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven Pernils

Du lägger ju bara till dom EN gång, dessutom behöver du ju en global.asa för varje applikation.

 

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Gustafsson

Det spelar ingen roll om jag ska lägga till dom en eller flera gånger, för jag kommer inte göra det, utan det är en kille som är nätverkstekniker som ska lägga till dom, och varje gång jag lägger upp nån ny databas, ska inte han behöva lägga till den i ODBC utan jag ska kunna fixa det genom att lägga till en rad i global.asa.

---

Är det någon som vet hur man gör för att använda flera sessions i en global.asa, så jag inte behöver skapa flera, som också är lite svårt eftersom att alla kan ju inte heta global.asa och ligga i samma katalog...

-----

Om jag skapar underkataloger i wwwroten så vill det inte funka, utan allt måste ligga i roten och just därför vill jag kunna lägga till allt i en och samma global.asa fil...

----

 

KAN NÅGON HJÄLPA MIG...

 

Tacksam för svar...

 

/ MVH Daniel "Donga" Gustafsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Gustafsson

Det spelar ingen roll om jag ska lägga till dom en eller flera gånger, för jag kommer inte göra det, utan det är en kille som är nätverkstekniker som ska lägga till dom, och varje gång jag lägger upp nån ny databas, ska inte han behöva lägga till den i ODBC utan jag ska kunna fixa det genom att lägga till en rad i global.asa.

---

Är det någon som vet hur man gör för att använda flera sessions i en global.asa, så jag inte behöver skapa flera, som också är lite svårt eftersom att alla kan ju inte heta global.asa och ligga i samma katalog...

-----

Om jag skapar underkataloger i wwwroten så vill det inte funka, utan allt måste ligga i roten och just därför vill jag kunna lägga till allt i en och samma global.asa fil...

----

 

KAN NÅGON HJÄLPA MIG...

 

Tacksam för svar...

 

/ MVH Daniel "Donga" Gustafsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...