Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur gör jag för att kunna ladda hem igen?

Emelie  Östensson

Recommended Posts

Emelie  Östensson

Hej.

Har haft problem länge nu med mitt bitlord! Innan kunde jag ladda hem ett avsnitt på 20 min, en dag så tog det 2 veckor att få hem ett avsnitt.

Har gjort allt, ledladdningarna blev bara segare och segare och nu händer det inget alls.

Vad ska jag göra?

Provade att ladda hem Arezus där jag va tvungen att ladda hem Java, men det gick inte att ta hem Java. Det kom upp ett felmedelande där det inte gick att installeras med dom proxyinställningar som jag hade.

Sen har jag prvat bitcomet och utorrent men det är likadant där...

Har varit ute på hur många forum som helst, men lyckas inte få hjälp....

Vet inte vad jag ska göra mer, letar desperat efter en lösning!

HJÄLP

Vad får du för nedladdningshastighet med TPtest och vad har du för hastighet på din bredbandsanslutning?

http://www.tptest.se/

------------------

Flyttar tråden till forumet för Internet - övrigt

Cecilia - Moderator för Program - övrigt

Emelie  Östensson

Har nyss gjort Tptestet...

Vet inte vilken jag ska läsa av.

Men på

Resultat som graf står de:.

Antal värden: 1

Max: 0,9 Mbit/s

Medel:0,9 Mbit/s

Min: 0,9 Mbit/s

Sen på Resultat som lista står det:

852.40 kbit/s

Vad menar med detta? bra eller dåligt?

Tack för att du svarade så fort!

Det betyder att TPtest kunde ladda ner i knappt hastigheten 1 Mbit/s, om detta sedan är bra eller dåligt beror på hur snabb bredbandshastighet du borde ha, dvs betalar för. Sedan bör man låta TPtest testa några gånger så man inte råkar testa i samband med en tillfällig störning.

Om du borde ha högre hastighet än 1 Mbit/s så kan man spekulera i vad som gör att hastigheten inte blir större. Då undrar jag vad du har för brandvägg i datorn och hur säker du är på att du inte har tillåtit något otrevligt i den?

Emelie  Östensson

Ok.

Jag har windows brandvägg.

Och Norton Antivirus

De program som jag har tillåtna är:

*Botlord

*Fil o. skrivardelning

*Fjärrhjälp

*Internet Explorer

*iTunes

Messenger

Windows Messenger

Sen dom som ligger där men inte är markerade är:

*Fjärrskrivbord

*UPnP-ramverk

Är datorn bakom en router och ingår i ett lokalt nätverk med fil- och skrivardelning? Om inte så stäng av Fil- och Skrivardelning.

Används Fjärrhjälp? Om inte stäng av.

Använder du Windows Messenger? Om inte stäng av.

Messenger, ska det vara MSN Messenger?

Hur snabbt bredband ska du ha?

Har du låtit TPtest mäta fler gånger?

Emelie  Östensson

Jag har testat tptestet flera gånger och mäter ung samma...

Jag ska ha 1.0 mbit bredband.

Har ingen router så ja stängde av de och de andra som jag inte använder.

Men Bitlord är fortfarande detsamma.

Mina nedladdningar laddar bara upp och inte ner...

Men för tillfälligt händer det ingenting...

Har tillräckligt med seedare och sånt så det kan inte vara problemet.

Och att allt detta bara hände på en dag är också "sjukt".

Är precis som om seedarna inte vill delamed sig eller att dom där det och att datorn inte vill ta emot det...

Okej, då blir det ju hyfsade värden från TPtest i alla fall.

Det kom upp ett felmedelande där det inte gick att installeras med dom proxyinställningar som jag hade.

Undrar hur de ser ut. http://www.thespykiller.co.uk/files/HJTsetup.exe

Installera, kör, skanna och spara loggen (inget annat).

I ditt svar bifogar du HijackThis-loggen på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen

Emelie  Östensson

Hej..

tyvärr så fattade jag inte riktigt vad jag skulle göra!?

LOG knappen?

Instalerade så som jag skulle, men sen?

Tack igen för hjälpen...

Starta HijackThis. Du har väl fått en ikon på Skrivbordet för det?

Tryck på "Do a system scan and save a logfile".

Efter en stund så ska Anteckningar komma upp med en loggfil.

I Anteckningar:

Redigera - Markera allt

Redigera - Kopiera

Tryck på Besvara under mitt inlägg.

Då ser du en rad i det fönster som kommer fram där det finns symboler, :);):thumbsdown::thumbsup: lite längre till höger på den raden så finns en fyrkant där det står LOG. Tryck på den fyrkanten (knappen).

Högerklicka mitt i fönstret där du skriver in ditt svar och välj Klistra in.

Tryck på LOG-knappen igen.

Skapa ditt inlägg på Eforum.

Emelie  Östensson

[log]Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 12:58:53, on 2007-03-03

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccProxy.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe

C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE

C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe

C:\Program\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE

C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe

C:\Program\Delade filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe

C:\Program\Winamp\winampa.exe

C:\Program\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe

C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE

C:\Program\QuickTime\qttask.exe

C:\Program\iTunes\iTunesHelper.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Program\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe

C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe

C:\Program\Delade filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe

C:\Program\iPod\bin\iPodService.exe

C:\Program\MI3AA1~1\rapimgr.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program\Delade filer\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe

C:\Program\Winamp\winamp.exe

C:\Program\Delade filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

C:\Program\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.se/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll

O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program\google\googletoolbar3.dll

O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program\Windows Live Toolbar\msntb.dll

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program\Windows Live Toolbar\msntb.dll

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program\google\googletoolbar3.dll

O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe

O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Program\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe

O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDet] C:\Program\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [AsioReg] REGSVR32.EXE /S CTASIO.DLL

O4 - HKLM\..\Run: [updReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [urlLSTCK.exe] C:\Program\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe

O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe

O4 - HKLM\..\Run: [updateManager] "C:\Program\Delade filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r

O4 - HKLM\..\Run: [symantec NetDriver Monitor] C:\Program\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer

O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program\Winamp\winampa.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Program\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus C64 Series] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P23 "EPSON Stylus C64 Series" /O6 "USB001" /M "Stylus C64"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program\Delade filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [sB Audigy 2 Startup Menu] /L:ENG

O4 - HKCU\..\Run: [bitTorrent] "C:\Program\BitTorrent\bittorrent.exe" --force_start_minimized

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program\Delade filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program\MI3AA1~1\INetRepl.dll

O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program\MI3AA1~1\INetRepl.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skapa mobilfavorit... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program\MI3AA1~1\INetRepl.dll

O9 - Extra button: Referensinformation - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\Program\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx

O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\Program\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\Program\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll

O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll

O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccProxy.exe

O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Program\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect-tjänst (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe

O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program\Delade filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe

O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe

O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe

O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

[/log]

Ser inte till några proxy-inställningar där, det är kanske något med Norton som stoppade. Java kan du nog installera genom att välja Windows (offline-installation) på den här sidan:

http://www.java.com/sv/download/manual.jsp

Det är kanske något med Norton som gör att fildelningsprogrammen inte fungerar som det ska. Pröva med att avinstallera och så installera Norton på nytt.

Du har automatisk uppstart av BitTorrent.

Emelie  Östensson

Har gjort som du sa nu...

Händer inget förtillfälligt, så jag låter det stå på under natten å se vad som händer.

Har en fraga bara, måste man logga in på bitcomet å vara inloggad på deras sida för att kunna ladda ner?

Har en fraga bara, måste man logga in på bitcomet å vara inloggad på deras sida för att kunna ladda ner?

Tyvärr, jag har ingen aning om hur Bitcomet fungerar.

Emelie  Östensson

Nu funkar det igen, fast det är fortfarande dålig hastighet på det!

Du har inget tips för att få det att gå snabbare!?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...