Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det går inte att frigöra diskutrymme


annac

Rekommendera Poster

Jag har snart tagit bort allt innehåll i min dator och ändå ökar inte diskutrymmet. Läste en annan tråd om att man skulle tömma papperskorgen i Norton efts. filerna fanns kvar där (el nåt sånt). Men jag har inte Norton, så vad ska jag göra? Jag har inga virus, det har jag kollat. Kan inte ta bort fler program nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag läste den tråden, men det fick jag tyvärr ingen hjälp av. Finns det nån annan som kan säga hur jag ska göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört diskrensaren och tömt återställningspunkterna. Jag har inte kört en cleaner. Det kostar väl pengar att ladda ner ett sånt program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CCleaner är gratis, det finns en uppmaning till att om man vill så kan man få göra en donation till programtillverkaren som en ren uppskattning men det är en freeware dvs. gratis att använda.

 

Internet History Eraser är ett betalprogram men man har en prova-på period på 15-dagar där man kan köra programmet med full funktion innan man bestämmer om man vill köpa en licens eller inte, vill man inte det så avinstallerar man helt enkelt programmet igen.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat att köra både ccleaner och onternet history eraser, men det märks ingen skillnad på diskutrymmet. Suck...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor disk har du och hur mycket av den är upptaget om du tittar i utforskaren, dvs. hur mycket plats tar dina filer?

 

Har du fler än en partition och är det C som inte går att frigöra utrymmet på?

 

Provade du funktionen i internet History Eraser att rensa fritt utrymme, den funktionen hittar du under Eraser settings/Disk där markerar du den eller dom partitioner/diskar som du vill nolla fritt diskutrymme med i Drives Available och trycker på Add, så dom kommer i rutan Drives that will be cleaned.

 

Prova sedan att köra en defragmentering och starta om datorn och kolla sedan om du fick tillbaks det utrymmet du saknade.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar jättekonstigt! Det kvittar vad jag gör - det är inget som funkar. Jag har testat att rensa fritt utrymme också. Jag har två partitioner och det är c som är full. Den är på 17 GB och jag har 1,2 GB kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...