Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hotmail i Outlook express?

Mini01

Recommended Posts

Hej!

Kan man inte hämta hem hotmailen i Outlook Express längre? Har inte fungerat för mig i en veckas tid Trodde kanske att det var ngt tillfälligt men nu undrar jag om det blivit någon ändring av ngt slag?

Jag har ett gammalt konto som har fungerat hela tiden tills för en vecka sen. Lägger jag till det igen står det bara ett okänt fel när det ska hämta hem mapparna. Och sen står det bara o söker efter meddelanden.

Jag har också fått så på senaste tiden. Klicka på en annan hotmailmapp och sen tillbaka till hotmail-inkorgen så borde det funka, gör för mig iaf.

• 9 months later...

"Outlook Connector" är gratis

1) Logga in på HOTMAIL och gå till KONTAKTER. Välj EXPORTERA och spara filen på din dator.

2) Hämta hem gratis programmet OUTLOOK CONNECTOR för OUTLOOK 2003 eller OUTLOOK 2007 från MICROSOFT. Installera programmet

3) Alla dina mappar syns i OUTLOOK. OBS!!! Vänta tills alla email har laddats ned i respektive mapp!!! Det tar tid!!!

4) Flytta alla email till motsvarande nya mappar i PERSONLIGA MAPPAR (tex HOTMAIL-IN och HOTMAIL-UT osv)

5) Nu kan du göra en backup via ARKIV-meny och spara det som en PST-fil.

6) Använd sedan GMAIL och IMAP direkt i OUTLOOK. (Jag rekommenderar MOZILLA THUNDERBIRD och då måste du först importera allt från från OUTLOOK).

7) Kopiera email från OUTLOOK till GMAIL.

8) Du måste logga in på HOTMAIL minst var 30:e dag (???) för att ditt konto där ska försvinna (även dina email och kontakter försvinner).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...