Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Netgera trådlöst en maskin stängs ner (startar om)


ulfurbanp

Rekommendera Poster

Någon som har varit med om det här?

 

Nätverket bestå av två datorer (A och B) som var och en är ansluten trådlöst till en Netgear router. I varje dator sitter en PCI adapter för 54 MBps. När jag slår på dator A så fungerar det att gå ut på Internet från den. När jag sedan slår på dator B så startar får jag en blå skärm på dator A.

 

Efter omstart fungerar det ett tag men med olika intervall så kan dator A gå ner igen med blå skärm.

 

Jag misstänkte HW fel och har bytt PCI-adaptor i dator A till den senaste USB adaptorn för USB 2.0. Det blir fortfarande fel men på så sätt att A startar om automatiskt.

 

Jag har provat att stänga av WZC på A och på B i olika varianter men inte fått det att fungera ändå. Om USB adaptorn inte sitter i A så fungerar A utan att starta om men å andra sidan kan jag inte komma ut på internet.

Jag har inte provat att ha en nätkabel från A till routern.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av automatiska omstarter vid systemfel:

Högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Avancerat - Start...Inställningar

så får du ut en blåskärm med felmeddelande om omstarterna beror på systemfel.

 

Den viktiga informationen på blåskärmen är följande:

Högt upp ett felmeddelande med stora bokstäver (t ex BAD_POOL)

Långt ner rad med mest siffror (STOP...)

Under det ibland ett filnamn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att det har tagit så lång tid att besvara.

Jag får följande meddeland högst upp:

 

driver_irql_not_less_or_equal

 

Något som ser ut som ett filnamn kan vara PCC_PFW.SYS

 

Det första felmeddelandet hittade jag en del information om på nätet. Det kan tolkas som ett fel relaterat till något kort (nätverkskortet). Filen är tydligen något med firewallinställning i Trend Micro PC-cillan 2002.

 

Jag har stängt av windows zero config tjänsten. Det verkar vara litet känsligt tillsammans med Netgear's utility för setup av det trådlösa kortet.

 

Just nu har jag en sak till att testa. Nämligen att stänga av firewall i PC-cillan och att döpa om filen PCC_PFW.SYS. Om det inte fungerar så hör jag av mig igen.

 

Tack för hjälpen så länge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer det att du har Trend Micro PC-cillin 2002?

Finns det någon uppdatering att installera?

Du har väl ingen annan brandvägg igång i datorn?

 

Jag har stängt av windows zero config tjänsten. Det verkar vara litet känsligt tillsammans med Netgear's utility för setup av det trådlösa kortet.

Det är absolut bättre för nätverkskortet om det bara finns en drivrutin som talar om för det vad det ska göra.

 

Nämligen att stänga av firewall i PC-cillan och att döpa om filen PCC_PFW.SYS.

Jag hoppas du har någon annan brandvägg i datorn innan du kopplar upp dig till internet då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...