Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Viktigt på en DVD? Centrum Gemini 410


Råna_Ica

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har kollat in en DVD på netonnet som jag tycker verkar bra.

Jag är väl någolunda teknisk av mig, men jag vet inte riktigt vad som är viktigt att ha med. På tekniska specifikationerna står det:

 

SACD/DVD-Audio : Nej/Nej

S-videoutgång/Komponentvideoutgång : Nej/Ja

HDMI/DVI : Nej/Nej

 

Är dessa viktiga att ha på en DVD spelare?

 

Jag ville mest ha den för att den är regionsfri och kan spela både NTSC och PAL.

 

Vad tycker ni?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Centrum är ju budget-spelare, och man får nog ungefär vad man betalar för, efter vad jag har läst om deras spelare.

 

SACD är ett särskilt CD-format, som inte kan spelas upp i en "vanlig" CD-spelare, utan man måste ha en spelare med särskilt stöd för det, för att kunna lyssna på skivorna. Dock är formatet inte särskilt vanligt, och om du kollar i Ginzakatalogen kommer du inte hitta värst många såna skivor =P

 

DVD-Audio är väl inte heller så himla vanligt, och inte särskilt billigt heller.

 

S-video är lite bättre än komposit (vanligtvis gul RCA-utgång), men det finns TV-apparater som inte har stöd för såna signaler.

 

Komponent/HDMI/DVI är bra att ha om man har LCD- eller plasma-TV, men om du har en "vanlig" TV, så behöver du egentligen bara scart. =)

 

Som du märker så är jag inte så himla insatt i det hela, men jag tänkte slänga in ett första svar, iallafall.

 

 

Med vänliga hälsningar

Pelle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då!

Det var ett bra svar, tack för hjälpen.

Jag tänkte bara ifall det var något viktigt att ha eftersom det e massa grejer som man ska ha om man har typ HDTV eller nåt annat speciellt. Men vad bra.

Jag har en vanlig tv hemma så då borde det gå bra att köpa den till hemmatv:n.

 

Tack för svaret!

 

//Ronnika

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ska du ha den till en vanlig TV så ska det inte vara några problem =)

 

Hoppas du blir nöjd om du köper den!

 

Med vänliga hälsningar

Pelle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...