Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatering av gadgets?


AEinc

Rekommendera Poster

Hej!

Någon som vet hur ofta en gadgets uppdaterar sig mot internet? Jag har till exempel en rss feed gadgets (den som följde med vista) och en POP3 checker för att kolla min mail. Men dessa fungerar inte tillfredställande. Pop 3 checkern verkar inte uppdatera sig alls, såvida jag inte högerklickar, väljer alternativ och OK. Då först kollar den om det finns nya meddelanden att hämta hem. Detsamma gäller RSS läsaren, åtminståne så uppdaterar den sig någon gång per dygn. Vet någon hur ofta gadgets kollar av internet efter "uppdateringar"? Kan man ställa in det någonstans?

Sitter på en fast lina mot internet.

 

[inlägget ändrat 2007-02-25 12:26:10 av AEinc]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AEinc skrev:

 

Vet någon hur ofta gadgets kollar av internet efter "uppdateringar"? Kan man ställa in det någonstans?

I den enda RSS Feed jag prenumererar på, kan man ställa in att den ska kontrollera efter uppdateringar varje 15:e minut upp till varje vecka.

Se bifogad bild.

 

[bild bifogad 2007-02-25 18:47:05 av Maratonmannen]

922913_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den enda RSS Feed jag prenumererar på, kan man ställa in att den ska kontrollera efter uppdateringar varje 15:e minut upp till varje vecka.

Alltså verkar det som om det är upp till varje gadget att ställa in uppdateringsfrekvensen. Men om du kollar på den rss-feed som följer med Vista så går det ju inte att ställa in uppdateringsfrekvensen. Inte heller väder-gadget går att ställa in uppdateringsintervallet. Tycker det vore en enkel sak att klämma in i varje gadget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Inte heller väder-gadget går att ställa in uppdateringsintervallet.

Vill du ha en väder-Gaget som uppdateras var 10:e minut, så finns "Tekannan Weather". Du ser temperatur, vindhastighet, regn, barometer, luftfuktighet, dygnstemperaturkurva, regnmängd per 7 dagar mm. Den närmaste från Stockholm jag hittat är Tureberg i Sollentuna.

Den stora bilden ser man endast då man klickar på själva Gadgeten.

Själva Gadgeten visar växelvis temperatur, luftfuktighet, nederbörd i mm, vindhastighet, lufttryck och solläge.

 

För att hämta denna Gadget:

 

http://weather.cobbnz.com/weather/VistaGadget.aspx

 

 

 

[bild bifogad 2007-06-03 22:07:04 av Maratonmannen]

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-06-03 22:22:06 av Maratonmannen]

950863_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...