Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med Utorrent och Bit Torrent

Dag Erlandsson

Recommended Posts

Dag Erlandsson

Så här ligger det till. Min Utorrent slutade ladda. Vad jag än laddade ned så hände inget! Så jag avistallerade och "kastade" bort programmet. Laddade istället ned Bit Torrent. Försökte då att på nytt ladda och då började det visserligen att ladda, men det visade sig att det skulle ta 4 dagar att ladda hem!? Så då tog jag även bort det programmet och "kastade" det. Laddade tillbaka Utorrent och försökte på nytt ladda från den aktuella sidan. Vad hände? Jo, trots att jag "kastat" programmet Bit Torrent, så var det kvar. Dvs. nu har jag både Bit Torrent och U Torrent. Ingen av dom laddar som dom skall!? Hur får jag bort dom? Naturligtvis har jag varit på kontrollpanelen och tagit bort programmen därifrån. Varför laddar inte programmen som dom ska? Hur gör jag?

Är det så att Utorrent alt. Bit Torrent inte alls är bra?

[inlägget ändrat 2007-02-25 10:29:20 av Dag Erlandsson]

uTorrent är fenomenalt bra tycker jag.

Vilken version har du?

Gå in under inställninga->hastighetsguide (kan heta olika i olika versioner).

Under punkt 2, tryck på "testa om porten vidarbefordras korrekt".

Ingen av dom laddar som dom skall!?

Ingen laddar som dom ska eller ingen laddar så bra som du vill att de ska ladda?

Vilken fart man får ut beror av rätt många faktorer, t ex hur många andra användare du kopplar upp dig till som också är villiga att dela med sig. Det kan också bero på att du kanske har en hemmarouter som inte orkar med bittorrent.

Dag Erlandsson

Jag har alltid tyckt att Utorrent fungerar perfekt! Men för typ 2 veckor sedan så började justr detta problem. Dvs. att den slutade ladda. Men om vi "börjar om". Dvs. om jag tar bort Bit torrent programmet.Men det vill ju inte "försvinna"!? Så om du berätta för mig varför trots att jag tar bort det, ändå finns kvar. Så kan jag ta tillbaka utorrent och då testa om porten vidarebefodras korrekt. Men nu står bägge programmen och "tuggar".

uTorrent har en inställning under allmännt->windowsintegration. Där kan man bocka för "kontrollera assocition vid uppstart". Kanske det hjälper?

Varför det inte försvinner när du tar bort det vet jag inte.

• 4 months later...
Dag Erlandsson

Nu har jag problem igen med min U torrent! Så här står det:

Welcome to the µTorrent Port Checker.

A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.

Checking port 47529 on 80.216.12.110...

Error! Port 47529 does not appear to be open.

Hur öppnar jag den?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...