Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Korspostning


Tunna

Rekommendera Poster

Till samtliga moderatorer på Eforum.

 

Då ni ser korspostning och ni väljer att radera korspostande inlägg, ta bort dom efterföljande inläggen och spar det kronologiskt första inlägget.

 

Det har hänt mig ett antal gånger att jag svarat på inlägg, upptäckt att frågeställaren korspostat och skrivit samma inlägg igen med några minuters mellanrum och då har det första inlägget raderats och därmed även mitt svar.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta bort dom efterföljande inläggen och spar det kronologiskt första inlägget.

Ibland har det hänt att jag råkat svara på det senare av två korspostningar och därefter fått mina svar raderade, så jag skulle hellre se att korspostningar (oavsett vilken av trådarna det gäller) med svar i inte raderas alls, innan inkomna svar flyttats över till den tråd som moderator väljer att behålla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland har det hänt att jag råkat svara på det senare av två korspostningar och därefter fått mina svar raderade, så jag skulle hellre se att korspostningar (oavsett vilken av trådarna det gäller) med svar i inte raderas alls, innan inkomna svar flyttats över till den tråd som moderator väljer att behålla.

 

Det vore ännu bättre naturligtvis..

Skulle kanske vara en karantäns period då frågan står som "Anmäld" innan den raderas med eller utan svar och sedan raderas och ev. svar flyttas till det sparade inlägget.

 

Då har man ju en chans att svara på "rätt" inlägg och undvika att svara på inlägg som anmälts.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en automatisk detektering av korspostningar, en korspostningsrobot, har jag hört som ska ta bort korspostningar. Däremot så vet jag inte hur den fungerar i detalj.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot så vet jag inte hur den fungerar i detalj.

Robotar har ju inga känslor utan gör som de blir tillsagda, så de gör sitt jobb och tar bort korspostningarna, men skiter i våra känslor som skrivit svar i dessa. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en automatisk detektering av korspostningar

 

Så det är ingen manuell sortering?

 

Nåja, jag förstår irritationen över korspostningen, tråkigt bara när det drabbar dom som lägger lite tid och fundering över att svara på dessa inlägg ovetande om att frågeställaren fortsatt att spamma forumet med samma fråga.

 

Man får väl sätta sine egna svar i karantän några minuter innan man postar svaren för att undvika att dom raderas.

Tunna/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon skrev:

 

Ibland har det hänt att jag råkat svara på det senare av två korspostningar och därefter fått mina svar raderade, så jag skulle hellre se att korspostningar (oavsett vilken av trådarna det gäller) med svar i inte raderas alls, innan inkomna svar flyttats över till den tråd som moderator väljer att behålla.

En korspostning som innehåller svar raderar jag aldrig, såvida inte svaret är en hänvisning till den andra tråden.

Jag raderar endast en korspostning om inga svar finnes. Teoretiskt kan det förstås hända att någon tryckt på Besvara-knappen sekunden innan jag raderar och då försvinner svaret, som jag aldrig hinner se.

Att flytta svar från en tråd till en annan är ingen lyckad lösning. Då är det bättre att båda trådarna får finnas kvar om det finns relevanta svar.

 

Tunna skrev:

 

Det har hänt mig ett antal gånger att jag svarat på inlägg, upptäckt att frågeställaren korspostat och skrivit samma inlägg igen med några minuters mellanrum och då har det första inlägget raderats och därmed även mitt svar.

Är det något särskilt du tänker på i dag?

Raderas det trådstartande inlägget, så raderas med automatik alla svar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Cecilia skrev:

Det finns en automatisk detektering av korspostningar, en korspostningsrobot, har jag hört som ska ta bort korspostningar. Däremot så vet jag inte hur den fungerar i detalj.

 

Precis, många gånger jag fått anmälda korspostningar som redan är raderade innan jag hinner agera manuellt. Då är redan hela tråden borttagen och jag hamnar på första sidan på Eforum när jag klickar på länken.

 

Hinner jag agera manuellt på en korspostning och där är bra svar, så låser jag tråden och hänvisar till den redan startade och pågående.

 

Raderar man huvudinlägget i en korspost, så försvinner resterande svar efter en stund.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en automatisk detektering av korspostningar, en korspostningsrobot, har jag hört som ska ta bort korspostningar.

Är den aktiv? Vet att de stängde av den men inte lika säker på att startat upp den igen?

 

Men allmänt kan man säga att när mänskliga botarna, dvs vi moderatorer, griper in så försöker vi att inte radera trådar med svar i. OM det finns svar i tråden brukar jag ta en titt i korspostningen och se om något svar kommit in där. Endast om det finns ett likvärdigt svar brukar jag rakt av radera tråden jag har makt över. Inga svar - ja då ryker tråden direkt. Om svar finnes och jag verkligen vill bli av med den så raderar jag den oavsett och postar i den andra tråden att tyvärr - din korspost INKLUSIVE de svar du fått har jag raderat (skyll dig själv). Frågeställarens förslust...Fast oftast passar jag på att kopiera över det väsentligaste till den nya tråden blödig som jag är.

 

men det senare var det längesedan jag gjorde, vanligtvis har tråden inga svar när jag griper in.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hinner jag agera manuellt på en korspostning och där är bra svar, så låser jag tråden och hänvisar till den redan startade och pågående.

 

Det låter som den bästa lösningen. Att behålla redan skrivna svar måste alltid vara viktigare än att städa bort korspostningar.

 

[inlägget ändrat 2007-02-25 08:23:23 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den aktiv? Vet att de stängde av den men inte lika säker på att startat upp den igen?

Jag vet inte, men ibland på dagtid när det inte brukar vara så många moderatorer inne hela tiden så försvinner ofta korspostningar efter bara 10 minuter eller så. Så jag har bara antagit att korspostningsroboten är igång.

 

Men Erik kanske kan svara?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...