Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som vet något om Twinhan DVB-s 1034?


Hal 2000

Rekommendera Poster

Hallå gott folk!

Gissa om jag har problem med mitt nyinköpta tv-kort!? Villan vi flyttade till visade sig ha parabolantenn med satellitmottagning. Frihetstörstande entusiast som man är med den starka viljan att själv konfigurera sin tillvaro, beställer jag Twinhans Sat-CI 1034. Verkar bra eftersom det finns möjlighet att stoppa in ett kort och köpa betalkanaler. Men men, i allt flyttstöket råkar installationsskivan försvinna. Aber nein!! Som jag letat, ingenstans finns den.

 

Så, jag installerar kortet, prövar ett antal drivrutiner från Twinhans sajt och programvara samt ProgDVB. Inget fungerar! Inte en signal, inte en blinkning, inte ett pip, nada.

1. Hårdvara verkar ok av enhetshanteraren att döma (men den kan ju ljuga förstås).

2. Jag har signal från parabolen då vi lånat svärföräldrarnas digitalbox (de borde vilja ha betalt för den vid det här laget) som ju fungerar.

3. När jag installerar en av drivrutinerna får jag åtminstone inte felmeddelandet att device saknas - tar det som ett gott tecken på att drivrutinen fungerar.

4. Och jag skannar och skannar efter kanaler, inget händer.

 

Kan det vara så att jag har fel drivrutiner ändå? Någon som vet var man hittar några som fungerar? Eller är det hårdvaran som lagt av? Vad göra, Twinhan verkar ha lagt ner sin support och oddsen för att få tag på en ny installationsskiva verkar inte goda. Om det inte finns någon vänlig själ här i trakterna förstås... Alla tips mottages tacksamt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är många som haft problem med tv-korten från Twinhan. Om du inte får mer hjälp här titta i HTPC-forumet på http://www.minhembio.com/forum/ . Där finns en del trådar kring detta. Du kanske kan göra en efterlysning på drivrutiner där.

 

[inlägget ändrat 2007-02-24 09:28:34 av Erki]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det underlättar ju inte att jag slarvat bort drivrutinerna :). Tack Erki för tipset, ska skicka ut en efterlysning där också. Man blir ju lite matt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...