Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pc till Lcd Tv.


Translator

Rekommendera Poster

Jag har kopplat en Dvi_Hdmi kabel från datorn till Lcd Tv:n.

det enda jag får är mitt skrivbordsunderlägg på på Tv:n utan ikoner.

 

Jag kör min skärm till pc:n som primär och Lcd tv:n som sekundär. Jag vill ju kunna styra Tv.n från datorn, Hur gör jag?

 

Använder mig av operativsystemet Vista om det skulle hjälpa.

 

Tacksam för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får se till att klona om du vill se samma sak på TVn som på monitorn. Eller så får du skicka över det program du vill ha på TVn till den del av skrivbordet som syns på din TV.

 

 

Eller gör din TV till din primära skräm, då hamnar startmenyn på TVn. Kan finnas något verktyg i drivrutinen till grafikkortet som kan underlätta än mer. Aldrig fel att nämna vilket grafikkort du har när du har funderingar kring dess funktionalitet.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu klonat bilden och fått hela skrivbordet funktionellt på min lcd tv. Bilden är ju lite sisådär.. Om man ställer in bilden till 720p/1080i i catalyst control panel blir bilden på lcd grym men lite sämre på min pc, men det kvittar ju eftersom det kan man återställa när man inte använder tv:n

 

Nu till mitt problem. Jag får ingen bild på tv:n när jag tex startar en film. Mitt grafikkort är ett Ati radeon X300/550. Vad har gjort för fel eller är det bara inställningar som fattas??

 

Tacksam för svar..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två sätt:

Aktivera helskärmsvideo eller vad nu ATI kallar det

Gör din TV till din primära skärm

 

Och ett till sätt:

Sätt spelaren att visa filmen med WMR (Windows Media Render) istället överlägg (Overlay).

 

Och ett till - om du utökar skärmen - skicka över spelaren till den del av skrivbordet som syns på TVn.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...