Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Projektarbete - Förslag: inriktning elektronik?


TheGhost

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag ska bestäma vad jag ska göra som projektarbete och skulle vilja ha lite hjälp med ideér. För er som inte vet så är ett projektarbete ett fördjupnigsarbete som kan vara i stort sett vad som helst. De enda kriterierna är att det är genomförbart både praktiskt och kostnads mässigt.

 

Jag skulle vilja göra något som handlar om elektronik eller liknande, kanske programering men mina kunskaper är begränsade (Läser programering A och sen B), men alla förslag tas tacksamt emot. Om jag skulle fantisera iväg så skulle jag vilja bygga en mediaspelare/handdator/mp3 men det känns ganska overkligt, eller hur? Jag vet hur jag skulle lägga upp arbetet i så fall men det faller lite på elektroniken i själva apparaten. Kanske finns någon som kan ge något bra tips?

 

Men som sagt alla förslag tas tacksamt emot.

 

Tack i förhand!

 

[inlägget ändrat 2007-02-22 21:07:58 av TheGhost]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaför inte köpa en handdator, plocka isär den och tillverka eget chassi i borstad aluminium, stoppa in Linux, största flashminnet man kan hitta och hemgjorda applikationer, så blir det kalasbra.

 

Att göra en egen elektronikplattform är mer eller mindre skitsvårt, och om du väl lyckas kommer den bli lika stor som en Sagan om Ringen bok (ej pocket).

 

Finns dock en väldigt liten plattform, Gumstix, http://www.gumstix.com/ om man vill försöka...

 

/Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Karriär & Utbildning

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Öppet forum! Ordet är fritt...|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...