Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP fryser


yodathephone

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har Xp service pack 1 (2002) och det fryser sig när jag inte sitter vi datorn på ett tag. Så fort den får stå en halvtimma eller så hänger den sig och jag har bara en elak omstart som lösning.

 

Vad ska jag göra?

 

[inlägget ändrat 2007-02-22 14:59:27 av yodathephone]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Svårt att svara på, men checka runt om du inte kan hitta färska drivrutiner för ljud - och grafikkort till att börja med. Om du inte redan har det. Kan vara lösningen på "frysningarna".

 

Hämta gärna hem SP2 också, men förvissa dig om att systemet är rent från spyware, virus och trojaner innan du kör in SP2.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag formaterat och installerat om till xp pro sp2, den hänger sig fortfarande när jag inte sitter vid den.

När jag öppnar enhetshaneraren så visar den att 100% av cpu andvänds! Men så fort jag börjar göra något på datorn så går det ner.

 

Hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt, det sker enbart när jag inte gör något vid datorn, jag har enbart kollat på "preformance" i task manager.

Men jag skulle tro att det är den nedrans svchost.exe som håller på att krångla

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ in Process-fliken i Aktivitetshanteraren, sortera på CPU-värde genom att två gånger trycka på CPU-rubriken, så får vi se vilken det är som tar mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...