Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Outlook Express- och CD-strul m.m.

lilak

Recommended Posts

Outlook Express fungerar inte längre utan visas bara en sekund innan det försvinner från skärmen. Kopiering av filer till CD-skiva fungerar inte heller.

Omstart hjälper inte, inte heller defragmentering av hårddisken.

Systemåterställningen fungerar inte längre.

Problemen har uppstått efter att jag uppdaterat till senaste version av Internet Explorer samt efter att jag använt det "tunga" (2,6 Gb) ljudredigerings- och brännarprogrammet Magix Audio Cleaning Lab 11 och hanterat ljudfiler på 300-400 Mb. Programmet är nu avinstallerat och ljudfilerna borttagna, men problemen är kvar.

Jag använder Windows XP-Pro och har 512 Mb i dators minne.

Vad har hänt och hur kan man rätta till felen?

/lilak

• 4 weeks later...

Problemen är lösta efter mycket huvudvärk!

1. Orsaken till att Outlook Express försvann från bildskärmen berodde troligen på att ett autostartande antivirusprogram uppdaterats och blivit ”tyngre” och att datorminnet inte längre klarade av att ladda ner alla autostartande program. Avmarkering av de autostartande program (utom antivirusprogrammet) gjorde att Outlook Express höll sig kvar på skärmen och kunde starta igen.

2. Det visade sig att det enbart var Windows eget CD-brännarprogram som inte kunde kopiera filer längre, men att andra brännarprogram klarade det. Orsaken till felet var att Magix Audio Cleaning Lab 11 deluxe skriver över en registeringång. Magix erbjuder en hotfix som rättar till registret.

/lilak

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...