Just nu i M3-nätverket
Jump to content

"Vi kunde inte starta en konversation med xxx"

saraholmgren

Recommended Posts

Efter jag installerade messenger 8.1 så kan jag inte längre skapa konversationer med mina kontakter. När jag klickar på en kontakt så visas bara ett felmeddelande "Vi kunde inte starta en konversation med xxx. Du kanske vill försöka igen.". Har provat att installera om programmet, utan framgång. Vet någon hur man kommer till rätta med detta problem??

Backa tillbaka till din förra version?

Så att du ser att det fungerar igen, kan ju ha blivit fel i uppgraderingen?

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

är rädd att jag inte har kvar exe-filen från den tidigare versionen.. men tack för tipset.. det hjälper dock inte att avinstallera och installera på nytt ens en gång, det är det som är så skumt.. :(

är rädd att jag inte har kvar exe-filen från den tidigare versionen.

Förutsätter att du har XP, och då tänkte jag att du kunde testa med att använda en återställningspunkt, alltså att låta systemet gå tillbaka till ett datum innan du installerade denna nya version.

// Gästen

• 2 weeks later...

Hej Gästen!

Jag har fått samma problem som saraholmgren med min MSN Live 8.1. Jag kan logga in, men varken skicka eller ta emot snabbmeddelanden. När jag försöker skriva kommer följande ruta upp "Vi kunde inte starta en konversation med (...) Du kanske vill försöka igen".

Jag har avinstallerat och återinstallerat det tre gånger utan resultat. Det gamla MSN 7.5 tycks vara borta.

Jag har XP, men förstod inte alls vad du menade med att "använda en återställningspunkt".

saraholmgren har inte varit online på ett tag, vet du om hon löste det? Kan du hjälpa mig?

Tacksam för svar.

Jag har XP, men förstod inte alls vad du menade med att "använda en återställningspunkt".

Du hittar återställningskonsollen genom att klicka på

Start/Alla program/Tillbehör/Systemverktyg/Systemåterställning

Du ska får fram ett fönster som ser ut som på bilden jag bifogar

Där kan du välja att återställa datorn till en tidigare tidpunkt, t.ex dagen/dagarna innan du installerade MSN Live 8.1.

Obs! Alla eventuella program som du har installerat fram tills idag kommer att tas bort, men mail och liknande kommer inte att tas bort, och det står också på den vänstra sidan.

// Gästen

[bild bifogad 2007-02-28 20:55:37 av //gästen]

924185_thumb.jpg

• 4 weeks later...
saraholmgren

Mitt problem har ännu inte löst sig. Jag ledsnade på det hela och laddade hem en äldre version av Messenger istället, det fungerar hur bra som helst..

Vad menas med att ladda hem en bättre anpassad "Plus!"?

Till höger om hjälp-rullgardinen står det Plus! i mitt messengerfönster.

Där stod det att Plus! inte var kompatibelt med Messenger. Efter att jag laddat ner en ny version av "Plus!", så vips...

saraholmgren

jaha ok, men jag har inte Plus! installerat över huvud taget, så därför ser det väl inte lika ut hos dig som hos mig. Tycker inte man borde behöva ha Plus! för att Messenger ska fungera..?

Ingen som har några andra tips??

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...