Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låsning Cactus spam filter


cjf

Rekommendera Poster

Har installerat Cactus spam filter och använder O/E. Ofta låser sig överföringen innan alla meddelanden emottagits och O/E rapporterar time out. Valet är då att fortsätta vänta eller att avbryta. Om man väljer att avbryta kan det komma en skvätt meddelanden till. Vid nästa överföringstillfälle händer det att tidigare mottagna meddelanden repeteras. Har ominstallerat Cactus men får samma resultat.

Vad kan time outen bero på och finns det något känt botemedel?

Kör W2K. Har två e-postkonton.

/Lennart

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har upplevt liknande problem. Mig händer det när det är attachments med.

Använder du AVG ? testa att avaktivera i så fall. Kan vara någon krock mellan dessa två.

 

Anledningen att du får meddelandena igen vid nästa tillfälle är att överföringen ej verifierats avslutad när den avbröts, och då ligger "ej hämtade" meddelanden kvar på servern.

 

/X

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör F-secure (Telia säker surf)

Dessutom Onlineeye Pro (som kollar nättrafiken) Ska prova utan den. Får se om det går bättre

/Lennart

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har å andra sidan haft ganska allvarliga problem verkar det som, kolla min tråd här:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=923676

 

Vet inte om det har med detta att göra men mina låsningar började efter att jag installerade Cactus Spam.

 

 

I senaste PC för alla va det med en rejäl samling verktyg för analys och registerrensing o liknande.

 

 

/X

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...