Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diamond Monster Sound MX25


Anders Isaksson

Rekommendera Poster

Anders Isaksson

Jag har en Sony STR-DB725, en Pro-Logic förstärkare som är förberedd för Dolby Digital. När jag läste om det här tilläggskortet till Diamond Monster MX300 så började jag fundera om det kan vara något. På sidan finns en bild

http://www.diamondmm.com/products/current/mx25.cfm

"Combined with Software DVD support and an AC3 capable external audio decoder with a surround sound speaker system, it gives full 6 speaker (5.1 Channel) audio support."

Innebär detta att det finns en Dolby Digital avkodare på detta kort för $40? Om det nu är så, vet någon hur det rent praktiskt fungerar att koppla kortet till förstärkaren. Det finns ju bara en ingång på kortet.

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Isaksson

Jag tittade nyss på Sharkyextremes recension av MX300 och där stod det "Analog Dolby Digital capability through 6 channel (5.1) implementation". Min fråga: Analog Dolby Digital, vad innebär det?

 

/Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven Pernils

Nix, pix..Det står "med en extern DD avkodare" det betyder att du måste köpa en DD decoder åxå. Kortet levererar endast digital råsignal.

 

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Isaksson

Ok, men en DD dekoder, var hittar man en sådan och hur kopplas den till stereon. Jag känner mig aningen förvirrad... Min förstärkare är i allt väsentligt identisk med Sonys värsting STR DB925 förrutom att den saknar DD-avkodare. Om man har en stationär DVD (alltså en separat) med inbyggd DD-avkodare så kan min förstärkare skicka ut det i de 5.1 kanalerna. Det jag undrar är: kommer jag att kunna få ut Dolby Digtial ljud från en DVD skiva i datorn på något sätt? Om så är fallet, berätta hur jag skall gå till väga, vad jag skall köpa etc.

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...