Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mp3 låtar som inte fungerar


walter

Rekommendera Poster

Hej

Jag har laddat ned några album med musik från nätet med programmet "uTorrent", vilket gick fint. När jag försöker spela upp filerna blir det dock problem och detta meddelande visas (alla filer har filtillägget .mp3):

 

"Filen som du försöker spela upp har ett filtypstillägg som windows mediaspelare inte känner igen"

 

Jag har provat att klicka "ja" för att spela upp filen i alla fall, men då kommer detta meddelande:

 

"Det går inte att spela upp filen. Media Player stöder eventuellt inte den aktuella filtypen eller den codec som användes för att komprimera filen."

 

Är filerna komprimerade och vad ska man göra i så fall, eller är det någon som har nån annan idé om varför de inte funkar?

 

/David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WMP kan spela upp mp3, så det jag kan tänka mig är att filerna inte är mp3 utan omdöpta. Öppna en fil (den minsta) i WordPad och skriv ner de första 10 tecknen här, så ska vi se om det går att lista ut vad det är för filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för att du tog dig tid att försöka hjälpa till. Så här ser det ut när jag öppnar filen i wordpad. Vet inte om det var så här du menade och om det är begripligt, men men.

 

)ògºý6é˜Ä eŠðzùˆ@džøM"ÊW ›ï»öEg«àBmT1‚ÿ•^œº@Ö@Xm†…ŸJŠBåîßD®·ý$ÖÁ™ìâ¸3;b`.................... ett antal hundra rader till.

 

 

filnamnet är för övrigt:

 

02-johnny_cash_and_june_carter_cash-jackson-mst.mp3

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort som du sa, fixade programmet och öppnade filen. I "Container"- rutan står det då:

 

File type: Unknown

Mime type: Unknown

 

Ingen övrig info kommer upp, börjar misstänka att filerna är skadade på nåt sätt och kanske inte går att fixa?

 

[inlägget ändrat 2007-02-18 20:32:22 av walter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...